صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آمادگی جهاد دانشگاهی برای همکاری علمی با قرقیزستان

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی اعلام کرد

آمادگی جهاد دانشگاهی برای همکاری علمی با قرقیزستان

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی گفت: استقبال قرقیزستان برای همکاری‌های علمی با ایران مطلوب است.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمدرضا پورعابدی، در نشست هیأت اعزامی جهاد دانشگاهی به قرقیزستان و معاون وزیر علم و آموزش این کشور ضمن ارائه دستاوردهای ملی و بین الملل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: اشتراکات علمی و فرهنگی دو کشور، زمینه ساز مناسبات مؤثر است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی توانمندی‌های زیادی در زمینه‌های علمی، آموزشی، پزشکی، کشاورزی، مهندسی، برق و کامپیوتر و … دارد و فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام داده است که این برنامه‌ها را می‌تواند در سطح بین المللی ارائه دهد.

کازوبکو کودایبردی، معاون وزیر آموزش و علم قرقیزستان نیز گفت: ایران پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های تخصصی علمی داشته است و بهتر است فعالیت‌های مشترک توسعه یابد.

وی با اشاره به پروتکل مشترک ایران و قرقیزستان و یادداشت تفاهم مشترک بین دو کشور گفت: این وزارت گروهی را برای تأسیس پارک علم و فناوری به منظور زمینه سازی ارتباطات علمی بیشتر، مأمور کرده است.

وی افزود: کشور قرقیزستان قوانین خوبی برای فعالیت بخش دولتی با بخش خصوصی دارد که این ارتباطات را تسهیل می‌کند.

در ادامه این دیدارها، هیأت اعزامی جهاد دانشگاهی با معاون وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات قرقیزستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

اشمامتور اماتور در این نشست گفت: رئیس جمهور قرقیزستان امسال را سال دیجیتال سازی و رشد مناطق نامگذاری کرده است که بر اساس برنامه باید تا سال ۲۰۲۳ محقق شود.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها توسعه فعالیت‌های کشاورزی هوشمند است که تاکنون ۱۱۹ برنامه به این منظور تدوین شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: همکاری علمی دوجانبه این کشور با جهاد دانشگاهی و سایر مراکز علمی ایران در تسریع در تحقق اهداف مؤثر باشد.

تیم اعزامی جهاد دانشگاهی قرقیزستان در ادامه از منطقه آزاد تجاری بیشکک بازدید و با مدیران شرکت‌ها و برخی تاجران ایرانی فعال در بیشکک دیدار کردند.

رستمیان، سرپرست سفارت ایران در قرقیزستان نیز با اشاره به توانمندی جهاد دانشگاهی برای حضور در عرصه بین الملل گفت: برنامه‌ها و استقبال خوبی را در بیشکک مشاهده کردیم.

وی با تاکید بر اینکه باید کار مشترک را شروع کرد، افزود: دولت قرقیزستان همکاری خوبی با سفارت دارد و آماده‌ایم از دستاوردهای سفر متقابل دو کشور حمایت کنیم.

دکتر پور عابدی، معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی، دکتر یزدانی مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی و دکتر رضا شاهین فر، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی، اعضای هیأت علمی اعزامی به قرقیزستان هستند.

طبق اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، این سفر به دنبال سفر هیئت علمی قرقیزستان به خراسان شمالی و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جهاد دانشگاهی صورت گرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.