صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / پیگیری اجرای طرح‌های موفق اشتغال کشور در دانشگاه گلستان

معاون پژوهشی دانشگاه مطرح کرد؛

پیگیری اجرای طرح‌های موفق اشتغال کشور در دانشگاه گلستان

معاون پژوهشی دانشگاه گلستان گفت: در این دانشگاه به دنبال این هستیم که از تمام ظرفیت کشور برای توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه برای ورود به بازار کار استفاده کنیم.

دانشگاه گلستان

دکتر مهدی غفاری، با اشاره به اینکه در رابطه با اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی طرح‌های مختلفی در کشور در حال انجام است، اظهار کرد: وزارت علوم، معاونت علمی ریاست جمهوری و نهاد مرتبط به این جمع بندی رسیدند که برخی از مهارت‌هایی افراد برای کار و اشتغال نیاز دارند، در حین تحصیل آموزش نمی‌بینند و لازم است یک سری دوره‌هایی را طی کنند تا برای ورود به بازار کار آماده‌تر شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: معمولاً این دوره‌ها مربوط به مباحث علمی مرتبط با رشته‌های افراد نیست و در خصوص ارتباط با محیط کار و مسائل جانبی محیط کار است.

غفاری با تاکید بر لزوم شناسایی استعداد افراد به عنوان کارآفرین، کارمند، کارشناس و غیره، گفت: این اقدام نیز می‌تواند به هدایت دانشجو و فارغ التحصیل به بازار کار کمک کند.
معاون پژوهشی دانشگاه گلستان در ادامه با تاکید بر اینکه به دنبال اجرای طرح‌های موفق اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان در سطح کشور در دانشگاه گلستان هستیم، تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها، طرح “توانا” است که با مشارکت پارک علم فناوری در حال انجام است.

وی بیان کرد: وزارت علوم به دنبال این است که طرح “مدرسه اشتغال شریف” را در سه دانشگاه به صورت آزمایشی اجرا کند. در این زمینه رایزنی و مذاکرات اولیه را انجام دادیم که دانشگاه گلستان هم یکی از این سه دانشگاه پایلوت باشد.

غفاری یادآور شد: طرح “صدف” به عنوان یک طرح در راستای توانمندسازی شغلی است که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود. به دنبال این هستیم که این طرح را هم در سال ۹۸ در دانشگاه گلستان اجرا کنیم. مذاکرات اولیه در حال انجام است.

معاون پژوهشی دانشگاه گلستان خاطرنشان کرد: دانشگاه گلستان طرح ابتکاری اشتغال همزمان با تحصیل را برای اولین بار آغاز کرده است. در قالب این طرح دانشجو یک روز در هفته در محیط واقعی کار حاضر می‌شود تا آن چیزی که در کلاس آموزش دیده را در محیط کار عملاً ببیند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.