صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / پرونده ۱۷۰ عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور در انتظار رأی و نظر هیئت مرکزی جذب
پرونده ۱۷۰ عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور در انتظار رأی و نظر هیئت مرکزی جذب

رئیس دانشگاه پیام نور خبر داد

پرونده ۱۷۰ عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور در انتظار رأی و نظر هیئت مرکزی جذب

رئیس دانشگاه پیام نور از تعیین تکلیف نهایی ۶۷۷ عضو هیئت علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: پرونده ۱۷۰ نفر از این افراد در نوبت برای تعیین تکلیف توسط هیئت مرکزی جذب وزارت علوم است.

کلاس

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمدرضا زمانی در مراسم تکریم استاد که امروز در دانشگاه پیام نور برگزار شد، با تاکید بر اینکه این دانشگاه از ۳۰ سال قبل با رسالت توجه به آموزش‌های حضوری، نیمه حضوری و مجازی تأسیس شد، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ هزار دانشجوی فعال و ۳۸۰۰ عضو هیئت علمی در واحدهای مختلف دانشگاه پیام نور مشغول ارائه خدمت هستند و بالغ بر ۱۵ هزار رشته تحصیلی در این دانشگاه دایر است.

وی در ادامه اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار کارمند در واحدهای مختلف دانشگاه پیام نور مشغول ارائه خدمت هستند که ۸۴۰۰ نیرو در قالب قرارداد رسمی، آزمایشی و پیمانی و همچنین قراردادی و ۱۵۰۰ نیروی دیگر به صورت شرکتی خدمات ارائه می‌کنند که البته طرحی در نوبت صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح است که اگر تصویب شود، بر اساس آن ۵۰۰۰ نیروی قراردادی به وضعیت پیمانی تبدیل خواهند شد اگرچه در حال حاضر نیروهای قراردادی نیز حقوق و مزایای نیروهای رسمی را دارند.

دکتر زمانی از تدوین سند راهبردی و تصویب نهایی این سند در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: براساس این سند برنامه راهبردی ۲۰ سال آینده دانشگاه مشخص خواهد شد و در حال حاضر تلاش می‌کنیم برنامه عملیاتی ۵ سال آینده این دانشگاه را تدوین نمائیم.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور، اصلاح هرم هیئت علمی این دانشگاه نیز یکی از اقداماتی بود که سال گذشته صورت گرفت و براساس آن ۱۲۵ مربی به رتبه استادیاری، ۳۵ استادیار به دانشیار و ۵ دانشیار به استاد ارتقا یافتند و هرم اعضای هیئت علمی استادیار به حدود ۵۰ درصد رسید.

وی ادامه داد: الکترونیکی کردن فرآیندها و خدمات دانشگاه پیام نور از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این دانشگاه است که براساس آن می‌توانیم تمامی آموزش‌ها در تمامی نقاط کشور پوشش دهیم و ترم گذشته نیز ۱۰ درصد آزمون‌ها را به صورت الکترونیکی برگزار نمودیم، به گونه‌ای که این آزمون‌ها برای ۵۰۰ هزار نفر برگزار شد.

دکتر زمانی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت ۹۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور نیز گفت: به دلیل اینکه وضعیت این افراد تعیین تکلیف نشده بود ما سال گذشته هیچ کارمند و یا عضو هیئت علمی در دانشگاه جذب نکردیم و منتظر تعیین تکلیف نهایی این افراد هستیم.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات این دانشگاه به دانشجویان در حوزه شهریه نیز گفت: در این زمینه با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم رایزنی کردیم تا وام‌های در قالب تسهیلات به دانشجویان شهریه پرداز این دانشگاه ارائه کنیم. به گونه‌ای که سهم پرداختی‌ها به دانشجویان به دو برابر رسید و سال گذشته ۱۴ میلیارد نفر از دانشجویان وام تحصیلی دریافت کردند ضمن اینکه با سه بانک عامل نیز رایزنی‌ها صورت گرفت تا بر اساس آن وام‌هایی با کارمزدهای پایین و یا بدون کارمزد به دانشجویان پرداخت نمائیم.

رئیس دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد: سال گذشته ۸۹۴ عضو هیئت علمی این دانشگاه تعیین تکلیف شدند در واقع این افراد طی سالهای ۸۴ تا ۹۲ جذب دانشگاه شده بودند اما فرآیند جذب آنها هنوز طی نشده بود. البته ۶۷۷ نفر این افراد تعیین تکلیف نهایی شده و به ۲۱۷ نفر دیگر از این افراد باقی ماندند که ۴۷ نفر آنها از فرصت پژوهشی دریافت کردند و ۲۰ نفر از این افراد فرصت پژوهشی خود را برگزار کردند و پرونده ۱۷۰ هیئت علمی دیگر منتظر نوبت بررسی در هیئت مرکزی جذب است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.