صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / لزوم استفاده از ظرفیت‌ علمی دانشگاه‌های مناطق سیل‌زده برای مقابله با مخاطرات طبیعی
لزوم استفاده از ظرفیت‌ علمی دانشگاه‌های مناطق سیل‌زده برای مقابله با مخاطرات طبیعی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تأکید کرد

لزوم استفاده از ظرفیت‌ علمی دانشگاه‌های مناطق سیل‌زده برای مقابله با مخاطرات طبیعی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، گفت: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی دانشگاه‌های استان‌های سیل‌زده برای تحقیقات و ارائه راهکارها در جهت مقابله با مخاطرات طبیعی استفاده شود.

معاون اداری مالی وزیر علوم

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمدتقی نظرپور، در بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور که با محوریت بررسی وضعیت استان‌های سیل زده در دانشگاه لرستان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در استان‌های سیل‌زده همچون استان‌های لرستان و خوزستان، باید از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های این استان همچون دانشگاه‌های لرستان و شهید چمران اهواز برای مقابله با مخاطرات طبیعی استفاده شود.

وی افزود: بازدیدهای میدانی از مناطق سیل‌زده یک اقدام مثبت است و باعث می‌شود مدیران، هرچه بیشتر و از نزدیک با مشکلات مردم مناطق سیل‌زده آشنا شوند.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تصریح کرد: از فضای مجازی به صورت حداکثری باید برای اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده در رابطه با سیل اخیر و سایر مخاطرات طبیعی، استفاده شود.

دکتر نظرپور، تأکید کرد: مستندسازی وقایع، یک موضوع مهم است که در زمینه بررسی علل مخاطرات طبیعی و تصمیمات و اقدامات صورت گرفته، به طور حتم باید انجام شود.
وی توضیح داد: یک موضوع مهم، آن است که ارتباط بین مدیران و مسئولان با دانشگاهیان تقویت و گسترش یابد و از نتایج تحقیقات دانشگاهیان، برای کاستن از خسارات مخاطرات طبیعی استفاده شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که همراه با سایر رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور و رئیس هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور، از مناطق مختلف سیل زده شهرستان پلدختر لرستان بازدید کرد، در اجلاس اخیر و در حضور سیدموسی خادمی استاندار لرستان، خواستار ساماندهی وضعیت اسکان موقت سیل‌زدگان که از نوع اسکان موقت در چادرهاست، شد.

میزبان اصلی این اجلاس، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بود که این اجلاس را با همکاری و همیاری دانشگاه لرستان برگزار کرد.

استان لرستان از جمله استان‌های سیل‌زده است و به همین علت، دانشگاه لرستان به عنوان محل برگزاری بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور انتخاب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این اجلاس که در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، علاوه بر اینکه دکتر خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان، گزارشی از وضعیت سیل اخیر استان لرستان و تشریح راهکارهای علمی محققان و پژوهشگران برای مقابله با سیل، ارائه نمود، سایر رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز هر کدام، نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره موضوع سیل و مخاطرات طبیعی بیان کردند.

همچنین با حضور دکتر سیدموسی خادمی استاندار لرستان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و تحقیقاتی با امضای دکتر عزیزی رئیس دانشگاه لرستان و دکتر نیلی احمدآبادی رئیس هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور، بین دو طرف مبادله شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.