صفحه اصلی / استان ها / بوشهر / طرح پرورش آرتمیا در بوشهر به کجا رسیده است؟

طرح پرورش آرتمیا در بوشهر به کجا رسیده است؟

استاندار بوشهر با بیان اینکه مشکل پرورش آرتمیا در سواحل استان بوشهر برطرف شده است، افزود: علاوه بر تخصیص ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، ۴ میلیارد ریال هم از منابع استانی برای تسریع در اجرای طرح پژوهشی و تحقیقاتی پرورش آرتمیا در استان بوشهر تخصیص یافته است.

سیست آرتمیا

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالکریم گراوند در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری گفت: بودجه موردنیاز برای اجرای طرح پژوهشی پرورش آرتمیا تأمین شده است و این مهم نشان می‌دهد که با تعامل و هم‌افزایی می‌توان در پیشبرد کارها و اجرای طرح‌ها تسریع ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: استان بوشهر به عنوان استان پایلوت در عرصه تدوین سند دانش‌بنیان مورد حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده است که این سند بعد از ماه مبارک رمضان تصویب می‌شود. این سند به عنوان سند بالادستی به حوزه توسعه علمی و فناورانه در عرصه اقتصادی تبدیل می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر فرصت خوبی را برای اجرای طرح‌های فناورانه فراهم می‌کند.

استاندار بوشهر با اشاره به حمایت از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی اثرگذار در حوزه اقتصاد و تولید خاطرنشان کرد: طرح‌های تحقیقاتی فناورانه که بر روی اقتصاد، ظرفیت‌ها، تحقق نیازمندی‌ها، تولیدات و حل مشکلات اثرگذار باشد مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد و اعتبارات لازم تأمین می‌شود.

گراوند با بیان اینکه اعتبارات قابل توجهی در عرصه پژوهش‌های کاربردی و دیگر امور تحقیقاتی هزینه شده است، تصریح کرد: این طرح‌های تحقیقاتی باید در اقتصاد، اشتغال، تولید و ارزش افزوده پروژه‌ها خود را نشان دهند.

وی با بیان اینکه سران آمریکا مشکلاتی در عرصه اقتصاد در ایران فراهم کرده‌اند، عنوان کرد: این تهدیدات فرصت بسیار ارزشمندی برای دانشگاهیان، محققان، پژوهشگران برای استفاده از ظرفیت‌های علمی در حوزه‌های مختلف در راستای حل مشکلات و نیازمندی‌های جامعه است.

استاندار بوشهر با تاکید بر ضرورت گره‌گشایی از مشکلات در دوران سخت، تاکید کرد: پژوهشگران در شرایط دشواری که آمریکا در عرصه اقتصاد ایجاد کرده باید با ارائه طرح‌های عالمانه زمینه گشودن گره‌ها را فراهم کنند تا چرخ اقتصاد متوقف نشود.

عبدالکریم گراوند پروژه‌های زیست فناورانه را عرصه جدیدی در حوزه پژوهش و تحقیق دانست و تصریح کرد: پیش از این در سواحل تنها در حوزه نفت طرح‌های پژوهشی و استخراج انجام می‌شد اما اکنون با انجام طرح‌های تحقیقاتی، منابع ذی‌قیمت‌تر از نفت کشف شده است که باید از این ظرفیت‌ها در راستای حل مشکلات جامعه استفاده بهینه شود.

وی با تاکید بر عملیاتی شدن طرح‌های تحقیقاتی زیست فناورانه در حوزه سواحل استان بوشهر گفت: باید نگاه جدید راهگشا در حل مشکلات و همچنین تحقق نیازمندی‌های جامعه و تسریع در مسیر توسعه کشور باشد.

استاندار بوشهر، پرورش آرتمیا در سواحل استان بوشهر را یک ظرفیت قابل توجه دانست و افزود: ظرفیت‌های فناورانه استان بوشهر باید با نگاه عالمانه و موشکافانه در عرصه اقتصاد ارائه شود که یکی از این پروژه‌ها پرورش آرتمیا است.

گراوند با بیان اینکه پرورش آرتمیا و جلبک‌های دریایی را از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است، گفت: این ظرفیت‌ها باید به سرمایه‌گذاران معرفی شود تا زمینه اجرای عملیات تولید این آبزیان در سواحل استان آغاز شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران در امر اجرای عملیات پرورش آرتمیا و جلبک‌های دریایی تصریح کرد: هزینه ریسک طرح‌های تحقیقاتی این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی پرداخت می‌شود تا زمینه عملیاتی شدن پروژه پرورش و تولید آرتمیا و جلبک‌های دریایی فراهم شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عبدالله کردگار صبح امروز در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.