صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ضرورت ایجاد دانشکده خانواده/۱۶۰ رشته هنری اصیل در حال از بین رفتن است
ضرورت ایجاد دانشکده خانواده/۱۶۰ رشته هنری اصیل در حال از بین رفتن است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد تاکید کرد

ضرورت ایجاد دانشکده خانواده/۱۶۰ رشته هنری اصیل در حال از بین رفتن است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این‌که ۱۶۰ رشته هنری اصیل در ایران در حال از بین رفتن است، گفت: در آینده‌ای نزدیک در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هیأت عالی اندیشه‌ورز با حضور اساتید حوزه علوم انسانی و هنر جهت نیازسنجی و حل مسئله هر منطقه تشکیل می‌شود.

خانواده

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در جلسه هم‌اندیشی و گفتگو با محوریت ” تعالی علوم انسانی و هنر ” که با حضور اعضای هیأت علمی دانشکده علوم انسانی واحد ایلام برگزار شد، اظهار کرد: با ایجاد معاونت انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ایجاد رابطه دو سویه با اساتید این حوزه در سراسر کشور هستیم و با نیازسنجی و با مشورت اساتید باید به این سمت برویم که چه رشته‌های جدیدی تأسیس، چه رشته‌های ناکارآمدی باید تعطیل و در چه رشته‌هایی باید تغییر و تحول ایجاد شود.

معضلات استان در حوزه علوم انسانی شناسایی شود

وی گفت: اساتید باید معضلات استان در حوزه علوم انسانی را شناسایی و برای حل آنها تلاش کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان ایلام اشاره کرد و گفت: استان ایلام در بحث گردشگری و صنایع دستی دارای ظرفیت و پتانسیل کم نظیری است و علت اینکه تاکنون این ظرفیت مغفول مانده است، قابل تأمل است و باید گروه‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی به بحث ناخودباوری مردم ایلام ورود کنند.

وی گفت: ضوابط دست‌وپا گیر برای ارتقای علمی اساتید و دانشجویان باید برداشته شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: نباید اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان برای ارتقا فقط به مقاله ISI یا علمی پژوهشی مورد تأیید وزارت علوم توجه داشته باشند. باید در این رابطه با ظرفیت‌سازی طوری برنامه‌ریزی کنیم تا اساتید و دانشجویان بتوانند مقالات خود را در مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر کرده و برای ارتقای آنان امتیاز محسوب شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه بیان کرد: توانمندسازی اساتید یکی از برنامه‌های مهم این معاونت است و اساتید باید درگیر مسائل علمی و پژوهشی شوند و شرط اصلی ایجاد تحول در حوزه علوم انسانی این است که اساتید از لحاظ علمی و پژوهشی رشد کنند.

وی گفت: کشف و حل مسئله در حوزه علوم انسانی در هر منطقه باید اولویت اساتید باشد.

۱۶۰ رشته هنری اصیل در ایران در حال از بین رفتن است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه بیان کرد: ۱۶۰ رشته هنری اصیل در ایران در حال از بین رفتن است که باید به سرعت، فکری به حال آنان کرد.

وی اضافه کرد: در این رابطه یکی از راه‌های احیای این رشته‌ها بحث ایجاد آموزش استاد- شاگردی و انتقال تجربیات اساتید حوزه هنرهای اسلامی – ایرانی به شاگردان و دانشجویان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه رساله‌ای که تصویب می‌شود باید مسئله‌ای از مشکلات استان و جامعه را حل کند.

ضرورت ایجاد دانشکده خانواده

وی گفت: ایجاد دانشکده‌ای تحت عنوان ” خانواده ” در دانشگاه ضروری است تا مسائل و مشکلات خانواده‌ها در این دانشکده پیگیری، رصد و کار علمی شود.

محمد میرزایی حیدری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز به ظرفیت‌های این دانشگاه در حوزه علوم انسانی پرداخت و گفت: ۳۰ رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده علوم انسانی واحد ایلام دایر و این دانشکده دارای ۶۰ عضو هیأت علمی است.

میرزایی حیدری خاطرنشان کرد: دانشکده علوم انسانی واحد ایلام یکی از معتبرترین دانشکده‌های استان ایلام در حوزه علوم انسانی است که اساتید آن در مدیریت جدید با رویکرد حل مسئله به دنبال کمک به توسعه استان هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.