صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / سطح‌بندی جدید پارک‌های فناوری بر اساس تحقق شاخص‌های توسعه

در سی و هشتمین نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری اعلام شد

سطح‌بندی جدید پارک‌های فناوری بر اساس تحقق شاخص‌های توسعه

سی و هشتمین نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری کشور با حضور دکتر باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر کشمیری سرپرست دفتر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و امور فناوری و رؤسای پارک‌های علم و فناوری کشور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

پارک علم و فناوری

به گزارش کسب و کار نیوز، سی و هشتمین نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری کشور با هدف تعامل، هم‌فکری، هم‌افزایی و تبادل نظر رؤسای پارک‌های علم و فناوری با مسئولان وزارت علوم، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

دکتر کشمیری، سرپرست دفتر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و امور فناوری، خبر از سطح‌بندی جدید پارک‌ها بر اساس تحقق شاخص‌های توسعه داد که در این سطح‌بندی جدید پارک‌ها در سه سطح “تاسیس و شکل‌گیری”، “توسعه یافتگی میانی” و “توسعه یافته” قرار خواهند گرفت.

در ادامه دکتر زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سی و هشتمین نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور گفت: فضای علمی و فناورانه ایجاد شده در پارک‌های علم و فناوری عاملی مهم در کمک به مشکلات موجود بوده و با توجه به سال رونق تولید اهمیت بیشتری یافته است.

در ادامه این نشست، مدیر تجاری‌سازی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از آغاز دوره MBA (مدیریت اجرایی) در مراکز رشد، نوآوری و پارک‌های علم و با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در تابستان سال ۹۸ خبر داد.

وی گفت: آموزش کاربردی در زمینه‌های کارآفرینی، نوآوری و پارک‌های علم و فناوری مبتنی بر مراجع معتبر جهانی و تسهیم تجربیات پارک‌های علم و فناوری اهداف اصلی این دوره خواهد بود.

در این نشست انتخابات هیات مدیره انجمن پارک‌های علم و فناوری کشور با حضور رؤسای پارک‌های علم و فناوری نیز برگزار شد. در این انجمن رؤسای پارک‌ها، مراکز رشد، صنایع، صندوق‌های مالی نیز می‌توانند از اعضای آن باشند.

در پایان این انتخابات رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز بعنوان یکی از اعضای هیات مدیره انتخاب شد.

افزایش تعامل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با پارک علم و فناوری گیلان

تفاهم‌نامه همکاری میان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری استان گیلان با هدف همکاری در امر توسعه شرکت‌های فناور و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان به امضاء رسید.

این تفاهم‌نامه با حضور عباس زارعی هنزکی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و علی بایستی رییس پارک علم و فناوری استان گیلان در حاشیه نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران منعقد شد.

از موضوعات این تفاهم‌نامه می‌توان به مواردی از جمله بهره‌مندی شرکت‌های عضو هر یک از دو پارک از خدمات و مزایای صندوق‌های مالی و اعتباری طرفین، حضور مشترک شرکت‌های عضو هر یک از دو پارک در خوشه‌های تخصصی ایجاد شده، زمینه‌سازی برای انجام فعالیت‌های مشترک توسط شرکت‌های عضو، همکاری در ارائه خدمات علمی، تخصصی و آزمایشگاهی به شرکت‌های عضو، همکاری در بازاریابی، عرضه و فروش محصولات و فناوری‌های شرکت‌های عضو اشاره کرد.

مدت اعتبار این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا به مدت ۲ سال خواهد بود که با موافقت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.