صفحه اصلی / استان ها / بوشهر / رتبه اوّل گرایش زنان به قلیان در بوشهر!
رتبه اوّل گرایش زنان به قلیان در بوشهر!

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت بوشهر مطرح کرد؛

رتبه اوّل گرایش زنان به قلیان در بوشهر!

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: رتبه اول گرایش زنان به قلیان در استان بوشهر، زنگ خطری برای خانواده‌ها است.

قلیان

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا تندی در کارگاه آموزشی خود مراقبتی جوانان با موضوع دخانیات اظهار کرد: سن گرایش به دخانیات در استان بوشهر از متوسط کشوری پایین‌تر بوده و همچنین متوسط سال‌هایی که یک فرد سیگار می‌کشد، در استان بوشهر از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: ضروری است که خانواده‌ها در آستانه تابستان و فصل تعطیلی مدارس برای اوقات فراغت فرزندان خود برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان کرد: دود سیگار و قلیان به دلیل دارا بودن بیش از ۴۰۰۰ نوع ماده سمی و سرطان‌زا علاوه بر اینکه برای فرد سیگاری مضر است سلامت اطرافیان را نیز به مخاطره جدی می‌اندازد تا آنجا که حتی وسایل شخصی افراد سیگاری و قلیانی به دلیل تجمع مواد سمی بر روی آنها دارای خطرات فراوانی برای سلامت افراد است.

تندی خاطرنشان کرد: فرد سیگاری و قلیانی خود و اطرافیان خود را در معرض بیماری‌هایی چون انواع سرطان، سکته قلبی، آب‌مروارید، طاسی، سقط جنین و… قرار می‌دهد که بعضاً هزینه درمان بیماری ناشی از دخانیات تا چند برابر هزینه‌ای است که فرد برای خرید محصولات دخانی انجام می‌دهد.

این کارشناس بهداشت بیان کرد: برابر قانون جامع کنترل دخانیات، استعمال دخانیات در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نیز عرضه محصولات دخانی در شعاع صد متری مراکز آموزشی و تربیتی ممنوع بوده و با متخلفین برابر مقررات برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عبدالله کردگار صبح امروز در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.