صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / تغییر سبک معماری از علل گسترش بیماری آسم و آلرژی

فوق تخصص بیماری آلرژی و ایمنولوژی در خراسان‌شمالی مطرح کرد:

تغییر سبک معماری از علل گسترش بیماری آسم و آلرژی

پزشک فوق‌تخصص بیماری آلرژی و ایمونولوژی در خراسان‌ شمالی گفت: تغییر سبک معماری از علل گسترش بیماری آسم و آلرژی در افراد است.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر احمد وثوقی مطلق در سمینار ملی تازه‌های آسم در بجنورد افزود: در حال حاضر یکی از تغییراتی که در منازل ایجاد شده این است که آشپزخانه‌ها از حالت بسته به حالت باز تغییر پیدا کرده‌ و سوخت استفاده شده برای پخت غذاها در شیوع و گسترش آلرژی و آسم دخالت پیدا کرده است.

وی به آلاینده‌هایی که هر روز استان‌ها با آن سر و کار دارند نیز اشاره و اظهار کرد: این آلاینده‌ها نیز موجب بدتر شدن آسم و افزایش آلرژی می‌شود.

به گفته وثوقی مطلق اکسیدان تولید شده در آلاینده‌ها، می‌تواند ایجاد بیماری آسم کند.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن نگهداری حیواناتی خانگی همچون سگ و گربه در منزل قبل از سه سالگی یک کودک موجب می‌شود تا وی در دوران مدرسه به بیماری‌های مذکور مبتلا شود.

این پزشک فوق تخصص توضیح داد: علاوه بر آن ثابت شده افرادی که از رژیم مدیترانه‌ای (سبزیجات و غلات) همیشه استفاده می‌کنند نیز با مشکل بیماری آسم و آلرژی مواجه خواهند شد.

وی در ارتباط با نقش مصرف ویتامین D در افزایش و یا کاهش این بیماری گفت: پایین بودن سطح این نوع از ویتامین در بدن سبب افزایش بیماری آسم و آلرژی می‌شود.

وثوقی مطلق افزود: این نوع از ویتامین در بروز این بیماری ارتباط مستقیم دارد.

وی تاکید کرد: اگر کودک در سن سه تا چهار ماهگی منحصرا از شیر مادر تغذیه کند در سن دو تا پنج سالگی کمتر با مشکل بیماری آلرژی و آسم مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.