چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / تصمیمی برای تداوم جریان زاینده‌رود تا پایان تابستان اتخاذ نشده است

ذخیره 602 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود؛

تصمیمی برای تداوم جریان زاینده‌رود تا پایان تابستان اتخاذ نشده است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: طبق آخرین جلسه شورای هماهنگی حوضه زاینده‌رود برنامه جریان زاینده‌رود تا 20 خردادماه است و هنوز جلسه‌ای برای تداوم جریان آب تا پایان تابستان برگزار نشده است.

بالا آمدن سطح آب زاینده‌رود

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره مخزن سد زاینده‌رود ۶۰۲ میلیون مترمکعب و ورودی سد ۱۶۷ و خروجی آن ۸۷ مترمکعب است. 

وی با بیان اینکه حجم سد زاینده‌رود نسبت به متوسط درازمدت ۴۰ درصد کاهش یافته است، افزود: میزان بارش‌ها ۲۱۶۶ میلیمتر است که نسبت به متوسط درازمدت ۶۱ درصد افزایش داشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در خصوص گرمای هوا، آب شدن برف‌ها و افزایش ورودی سد زاینده‌رود، اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا ورودی سد زاینده‌رود تا مدتی افزایش خواهد داشت، اما هر چه پیش می‌رویم به‌صورت طبیعی ورودی سد به سمت کاهش می‌رود.

وی در خصوص اینکه آیا احتمال سرریز شدن سد زاینده‌رود وجود دارد یا خیر؟ گفت: با توجه به ورودی و حجم سد زاینده‌رود و همچنین مصرف آب شرب، صنعت و کشاورزی، طبیعتاً سد زاینده‌رود سر زیر نخواهد کرد.

ساسانی همچنین با ارزیابی ذخیره سد زاینده و تأمین آب شرب در اصفهان، گفت: شرایط تأمین آب شرب اصفهان همانند سال گذشته بحرانی نیست، اما باید توجه داشت که صرفه‌جویی آب به عنوان یک کالای ارزشمند، در تمام شرایط ضرورت دارد.

وی درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه زاینده‌رود تا پایان تابستان ۹۸، جاری خواهد ماند، اظهار کرد: طبق آخرین جلسه شورای هماهنگی حوضه زاینده‌رود برنامه جریان زاینده‌رود تا ۲۰ خردادماه است و برای هرگونه تغییر در این زمان، الزاماً تصمیم‌گیرنده این شورا در وزارت نیرو است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تأکید کرد: فعلاً آخرین برنامه ابلاغی از سوی وزارت نیرو تا نیمه خردادماه است و هنوز جلسه‌ای برای تداوم جریان آب تا پایان تابستان برگزار نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.