چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / به دلیل نبود بازار فروش محصولات، مردم روستاها بی انگیزه شده‌اند
به دلیل نبود بازار فروش محصولات، مردم روستاها بی انگیزه شده‌اند

استاندار:

به دلیل نبود بازار فروش محصولات، مردم روستاها بی انگیزه شده‌اند

‌استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هدف از افتتاح این پروژه ارائه یک الگوی مبتنی بر صنایع زیستی و ارگانیک است و از آنجایی که بخش عمده‌ای از جمعیت استان نیاز به الگو برداری از پروژه‌های محرک و اثرگذار دارند، بایستی این طرح‌ها در تمامی نقاط استان ترویج یابد زیرا مردم ایران و به خصوص استان استحقاق استفاده از بهترین محصولات را دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان

به گزارش کسب و کار نیوز- احمد علی موهبتی در آئین کلنگ زنی و افتتاح طرح کارآفرینی کشت گاه خورشیدی ارگانیا (روستای حاجی آباد زاهدان) که با حضور اعضای دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران، در دست‌اندرکاران طرح و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، افزود: این طرح قرار است با الگوهای متفاوت در سه نقطه از استان اجرا شود که اولین الگو در شهرستان زاهدان با همکاری ستاد سواحل مکران، پارک علم و فناوری و مجری طرح کلنگ‌زنی شد.

موهبتی همچنین پیوند بین دانشگاه و بخش‌های مختلف حوزه‌های روستایی، کشاورزی و صنعتی در استان را بسیار مثبت دانست و افزود: امیدواریم این دستگاه‌ها با همکاری هم بتوانند کارهای بزرگ و جدیدی را در استان رقم بزنند و در حوزه تسهیلات نیز صندوق کارآفرینی امید به بهترین نحو پای کار بوده و در خصوص پرداخت تسهیلات، متفاوت از بانک‌های دیگر عمل کرده است.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: ما باید به نحوی کار کنیم که مردم در روستاها صاحب سرمایه و پول شوند و باعث افزایش درآمد روستاییان شویم زیرا به دلیل نبود بازار فروش محصولات، مردم در روستاها نسبت به تولید بی انگیزه شده اند و این موضوع تأثیرات اجتماعی نا مناسبی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به عدم نیاز این طرح‌ها به زیر ساخت‌های خاص عنوان کرد: باید به اجرای این طرح‌ها در همه جای استان کمک کنیم، چرا که این طرح‌ها به جز آفتاب و آب به زیرساخت دیگری نیاز ندارد و باعث توسعه طرح‌های مختلف فعال در طول سال می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که اجرای این طرح و محصولات حاصل از آن باعث تضمین بازار می‌شود، افزود: اگر این طرح‌ها شکل بگیرد باعث رونق بازار، کسب و کار، افزایش انگیزه روستاییان و تضمین بازار خواهد شد.

موهبتی ضمن بیان این مطلب که زمان عنصری است که هدر رفت آن باعث فلج شدن سرمایه‌گذار و تولید کننده می‌شود، افزود: مردم جهت انجام این طرح‌ها نبایستی در ادارات معطل شوند و زمان را از دست بدهند و برای ایجاد زیرساخت‌های موجود باید همه دست در دست هم، تلاش و همکاری نمائیم.

وی در پایان حوزه معاونت عمرانی و ادارات ذیربط را مکلف و موظف به حمایت از تولید در هر سطح و منطقه‌ای در استان دانست و گفت: کلیه دستگاه‌های ذیربط مکلف به همکاری با صاحبان طرح هستند و تعلل در واگذاری زمین توسط دستگاه‌های مربوطه و عدم همکاری ادارات زیر مجموعه در اجرای این طرح‌ها در استان قابل قبول نخواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.