صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / برگزیدگان اولین مسابقه ملی میکروگلایدر معرفی و تقدیر شدند
برگزیدگان اولین مسابقه ملی میکروگلایدر معرفی و تقدیر شدند

برگزیدگان اولین مسابقه ملی میکروگلایدر معرفی و تقدیر شدند

نخستین مسابقه ملی میکروگلایدر به همت انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک دانشگاه الزهرا در دوبخش دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار شد.

مسابقه ملی میکروگلایدر

به گزارش کسب و کار نیوز، نخستین مسابقه ملی میکروگلایدر با رقابت ۳۶ تیم دانشجویی و دانش آموزی در دو بخش علمی و عملی با آیین‌نامه مشخص برگزار شد؛ در این رویداد شرکت کنندگان پرنده ساخت خود را به پرواز در آوردند و از نظر علمی از آن دفاع کردند و ایده‌های خود را به صورت مصاحبه شفاهی و مستندسازی کتبی ارائه کردند.

این مسابقه با همکاری کارگروه بال‌های پرواز، معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت پژوهش‌وفناوری و دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه الزهرا، اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی مکانیک و انجمن هوافضای ایران برگزار شد.

هدف از برگزاری این مسابقه آشنایی دانشجویان و دانش آموزان با مباحث اولیه هوافضا، ساخت و عملکرد سیستم‌های هواپیمایی در مقیاس کوچک و قابل دسترسی‌تر بود، طراحی و ساخت یک میکروگلایدر می‌تواند چالش عملی مناسبی برای دانشجویان رشته مکانیک، هوا فضا و سایر گرایش‌های زیر گروه مکانیک باشد، همچنین طراحی و ساخت یک میکروگلایدر با علومی همچون سیالات، سازه، کنترل و … درگیر است و انواع تکنیک‌های ساخت و اسمبل کردن را پوشش می‌دهد، به همین دلیل از بار آموزشی بالایی برای دانشجویان و دانش‌آموزان برخوردار است.

علت انتخاب لیگ میکروگلایدر به جای لیگ نرمال گلایدر خلاقیت محور بودن، پرداخت علمی بیشتر به علت سادگی اعضا و کوچکتر بودن ابعاد پرنده، مطابقت بیشتر با آیین‌نامه مسابقات جهانی، بار آموزشی بیشتر با هزینه کمتر و فرا گیرتر بودن از جهت سادگی تکنیک‌های ساخت و برندسازی بوده است.

در این رقابت تنگاتنگ ۶ تیم برتر (۳ مقام دانشجویی و۳ مقام دانش آموزی) هربخش بطور جداگانه به ترتیب مبالغ دوازده میلیون ریال، هفت میلیون ریال و پنج میلیون ریال را به همراه تقدیرنامه دریافت کردند.

اسامی برگزیدگان دانشجویی مسابقه ملی میکروگلایدر

مقام اول تیم علوم و تحقیقات تهران (نوید نجفیان و پارسا کیا دلیری)
مقام دوم تیم ایلامیان از ایلام (حمید جعفری، الناز امیر خانلو و مهسا عزیزی)
مقام سوم لاوا از دانشگاه خواجه نصیر (سید یاسر هاشمی، عرفان حسنی و حسین زارعی)

اسامی برگزیدگان دانش آموزی مسابقه ملی میکروگلایدر

مقام اول تیم آدلا (علی مارتین و امری حسین انصاری)
مقام دوم باشگاه پژوهش ۲ از کرج (امیر علی حسامی، سجاد فیاضی و نگار رمضانی)
مقام سوم تیم آسو از ایلام (اوین دادوند و پارمین کهزادی)

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.