صفحه اصلی / استان ها / کردستان / برهه حساس کنونی فرصتی برای نشان دادن توانایی نخبگان است
برهه حساس کنونی فرصتی برای نشان دادن توانایی نخبگان است

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور عنوان کرد

برهه حساس کنونی فرصتی برای نشان دادن توانایی نخبگان است

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی کشور فرصتی برای نشان دادن توان مدیریتی نخبگان به وجود آورده اما متأسفانه در ادارات ما نیاز به فکرهای متفاوت و نخبه باوری احساس نمی‌شود.

00

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه کردستان، محمد صالح ترکستانی ظهر امروز (١۴ اردیبهشت ماه) در آئین تکریم و معرفه رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان اظهار کرد: فعالیت‌های بنیاد نخبگان در سه حوزه دانش آموزی، دانشجویی و فارغ‌التحصیلی با طرح‌های گوناگون انجام می‌شود که در طرح شهاب مختص به دانش آموزان، کار هدایت استعدادهای برتر با همکاری آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بخش دانشجویی جوایز تحصیلی را برای نخبگان در نظر داریم که با توجه به افزایش قیمت‌ها این جوایز را تا ۶۰ درصد و تسهیلات ودیعه مسکن برای دانشجویان متأهل نخبه را از ۲۰ میلیون به ۴۰ میلیون تومان افزایش دادیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور با بیان اینکه در زمان فراغت از تحصیل دانشجویان نخبه همچنان ارائه خدمات بنیاد نخبگان در جهت جلوگیری از مهاجرت به کشورهای خارجی ادامه دارد تصریح کرد: از نخبگان دانشگاه‌های سراسر کشور پس از فارغ‌التحصیلی و با توجه به ظرفیت‌ها برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: شرایطی را برای استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی از جمله معافیت از آزمون‌های استخدامی برای استفاده هرچه بیشتر این استعدادها فراهم آورده‌ایم.

ترکستانی با اشاره به اینکه اقتصاد و مدیریت کشور رانتی است و مدیران تنها جابه جا می‌شوند ادامه داد: متأسفانه در ادارات ما نیاز به فکرهای متفاوت و نخبه باوری احساس نمی‌شود که برای رسیدن به پیشرفت همه جانبه نیازمند ترویج این فرهنگ هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی کشور فرصتی برای نشان دادن توان مدیریتی نخبگان این برهه حساس به وجود آمده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: صدور گواهی نامه نخبگی از سوی بنیاد نخبگان یک اقدام بدون تجربه بود زیرا فرد خود را متفاوت از جامعه می‌دید که به جای ترغیب نخبگان برای انجام کارهای عام‌المنفعه توقع و توهم را در آنها به وجود آورد.

وی با اشاره به ضرورت تغییر اکوسیستم درونی ادارات اظهار کرد: جنگیدن با اکوسیستم ادارات کاری بی‌فایده است ما به راحتی و با اجرای نمونه کوچک از سیستم اداری کارا مورد نظر می‌توانیم توجهات را به خود معطوف کنیم.

ترکستانی در پایان یادآور شد: اصل بذر آموزش کشور در وزارت آموزش و پرورش کاشته می‌شود و بنیاد نخبگان اساساً فعالیت‌های عمده خود را در دوران دانشجویی نخبه شروع می‌کند که نیاز است توجه به دانش آموزان با استعداد از دوران نوجوانی صورت پذیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.