صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / کارگاه آموزشی اتصال به شبکه مزارع بادی برگزار شد
کارگاه آموزشی اتصال به شبکه مزارع بادی برگزار شد

از سوی سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیر،

کارگاه آموزشی اتصال به شبکه مزارع بادی برگزار شد

کارگاه آموزشی "اتصال به شبکه مزارع بادی" توسط معاون پژوهشی و عضو هیأت علمی سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.

مزارع بادی

به گزارش کسب و کار نیوز، در ششمین کنفرانس انرژی بادی، دکتر سام روزبهانی، معاون پژوهشی و عضو هیأت علمی این سازمان در قالب کارگاه آموزشی اتصال به شبکه مزارع بادی که متولی آن انجمن انرژی باد است، توضیحاتی ارائه کرد. در این کارگاه، که با حضور نمایندگان شرکت‌های برق منطقه‌ای، شرکت‌های توزیع و سایر شرکت‌های تابعه وزارت نیرو مواجه شد، کدهای شبکه‌های مزارع بادی در کشورهای مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

بنا بر این گزارش کدهای شبکه نیروگاه بادی، شامل دستورالعمل‌هایی است که توربین‌های بادی برای اتصال به شبکه باید قوانین مربوط به آن را رعایت کنند. این قوانین عموماً توسط اپراتورهای سیستم‌های قدرت تدوین می‌شود و هدف از آن، بهبود پایداری و کیفیت توان سیستم قدرت در شرایط افزایش ضریب نفوذ توربین‌های بادی در شبکه قدرت است. یکی از اهداف اصلی سازندگان توربین‌های بادی، ایجاد زیر ساخت‌های کنترلی و حفاظتی در توربین‌های بادی، برای سازگاری با کدهای شبکه و در نهایت فروش برق به شبکه است.

در این کارگاه آموزشی، ابتدا مقدمات و تعاریف مربوط به انرژی باد، سپس بررسی طرح اتصال به شبکه یک مزرعه بادی نمونه و در نهایت کدهای شبکه برای مزارع بادی کشورهای مختلف در شرایط وقوع اتصال کوتاه در شبکه، نامتعادلی در شبکه و هارمونیک‌های شبکه معرفی و مقایسه شدند.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر، بر اساس اطلاعات اطلس بادی و بر اساس اطلاعات دریافتی از ۶۰ ایستگاه در مناطق مختلف کشور، میزان ظرفیت اسمی سایت‌های مختلف در حدود ۶۰ هزار مگاوات است و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، میزان انرژی قابل استحصال بادی کشور از لحاظ اقتصادی بالغ بر ۱۸ هزار مگاوات تخمین زده می‌شود که نشان‌دهنده پتانسیل قابل توجه کشور در زمینه احداث نیروگاه‌های بادی خواهد بود. با این وجود کدهای شبکه در کشور ایران برای اتصال به شبکه مزارع تجدیدپذیر همچنان تدوین نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.