چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پنتاگون: ۱۲۰ غیرنظامی در سال ۲۰۱۸ در حملات آمریکا کشته شدند

پنتاگون: ۱۲۰ غیرنظامی در سال ۲۰۱۸ در حملات آمریکا کشته شدند

پنتاگون گزارش کرد، اقدامات نظامی آمریکا در سال گذشته میلادی حدود ۱۲۰ غیرنظامی را در عراق، سوریه، افغانستان و سومالی کشته و ۶۵ تن را مجروح کرده است. با این حال این آمار بسیار کمتر از آمار اعلام شده از سوی نهادهای نظارتی است.

ارتش آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، این گزارش سالانه نشان‌دهنده کاهش چشمگیری نسبت به ۸۰۰ کشته غیرنظامی در سال ۲۰۱۷ است که تا حدی به دلیل کاهش سرعت عملیات علیه داعش در عراق و سوریه است.

طبق این گزارش که عملیات نظامی زمینی و هوایی آمریکا را بررسی کرده، در سال ۲۰۱۸ در افغانستان ۷۶ غیرنظامی، در عراق و سوریه در مجموع ۴۲ غیرنظامی و در سومالی دو غیرنظامی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پنتاگون در این گزارش ارزیابی کرده است که هیچ غیرنظامی‌ای در لیبی و یمن کشته نشده است.

با این حال تلفات ذکر شده در این گزارش بسیار کمتر از آن چیزی است که گروه‌های نظارتی گزارش کرده‌اند.

عفو بین‌الملل آمریکا اظهار کرده است که این گزارش گامی مثبت محسوب می‌شود اما باید اقدامات بیشتری در این راستا انجام گیرد.

دافنی اویتر، مدیر بخش امنیت به همراه حقوق بشر در عفو بین‌الملل آمریکا اظهار کرد: متاسفانه طبق گزارش‌های اخیر و دقیق ما درباره تلفات غیرنظامیان در سومالی و سوریه، وزارت دفاع آمریکا هنوز تلفات غیرنظامیان در اثر عملیات تحت سرپرستی آمریکا را به طرز چشمگیری کمتر گزارش می‌کند.

عفو بین‌الملل و گروه نظارتی “ایروارز” در گزارشی که اواخر ماه آوریل منتشر کردند، شمار تلفات غیرنظامیان در رقه در سال ۲۰۱۷ در حملات تحت حمایت آمریکا را ۱۶۰۰ تن اعلام کردند.

در ماه فوریه نیز هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان گزارش کرد، در سال ۲۰۱۸، ۱۱۸۵ غیرنظامی در عملیات نیروهای حامی دولت کشته شده‌اند.

در گزارش پنتاگون آمده است که تفاوت ارزیابی‌های ارتش آمریکا و هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان به دلیل تفاوت روش آن‌ها در به دست آوردن این آمار است.

یک سخنگوی پنتاگون اظهار کرد، این نخستین سالی است که این گزارش تماماً غیرمحرمانه است.

این سخنگو مدعی شد: با اینکه تلفات بخشی ناراحت کننده و اجتناب ناپذیر در جنگ است، در طول تاریخ هیچ نیرویی بیشتر از ارتش آمریکا به محدود کردن آسیب‌های غیرنظامیان متعهد نبوده و به طور معمول استانداردهایی را به کار می‌گیرد که نسبت به استانداردهای قانون درگیری مسلحانه حفاظت بیشتری از غیرنظامیان به عمل می‌آورند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.