صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فرانسه: از خلیفه حفتر جانبداری نمی‌کنیم
فرانسه: از خلیفه حفتر جانبداری نمی‌کنیم

فرانسه: از خلیفه حفتر جانبداری نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه فرانسه در سخنانی گفت که کشورش از رهبر نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" جانبداری نکرده و بخشی از مسؤولیت بحران این کشور را بر عهده می‌گیرد.

لودریان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت النشره لبنان، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر حمایت پاریس از خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” اظهار داشت: فرانسه از حفر جانبداری نمی‌کند بلکه خواستار آتش بس در این کشور و تلاش برای برگزاری انتخابات در آن است.

وی افزود: این درست است که ما معتقدیم که حفتر جزئی از حل و فصل مسأله لیبی است. وی در بنغازی و جنوب لیبی با تروریست‌ها مقابله کرد و این به سود ما و کشورهای منطقه ساحل و همچنین همسایه‌های لیبی است و پاریس انتظار حمله حفتر به طرابلس را نداشت و در تمامی دیدارهایی که با وی داشتم تأکید کردم که صبر و بردباری داشته باشد و لیبی نیازمند یک راه حل سیاسی است.

لودریان ادامه داد: ما به عنوان عضوی از ائتلاف مداخله نظامی در لیبی در سال ۲۰۱۱، بخشی از مسئولیت این بحران را بر عهده می‌گیریم و فرانسه به دلیل مقابله با تروریسم به پرونده لیبی ورود کرده است و این هدف اصلی ما در منطقه است.

این درحالی است که وب‌سایت خبری الخلیج الجدید اخیرا به نقل از منابعی در لیبی فاش کرد که دولت فرانسه به شکل پنهانی در حال کمک به ژنرال خلیفه حفتر جهت تصرف پایتخت این کشور است.

دولت توافق ملی لیبی به رهبری فائز السراج نیز فرانسه را به حمایت از حفتر متهم و روابط امنیتی خود را با این کشور قطع کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.