صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / خبرهای خوش معاون عمرانی وزیر کشور به دهیاران و شهرداران

خبرهای خوش معاون عمرانی وزیر کشور به دهیاران و شهرداران

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: امسال شاهد افزایش اعتبارات برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهیم بود.

جمالی نژاد

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه خراسان شمالی، مهدی جمالی‌نژاد در همایش دهیاران و شهرداران در بجنورد اظهار کرد: از ابتدای تأسیس روستاها تاکنون بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های کشور تخصیص یافته است که بیش از ۷۵ درصد این اعتبارات در دوره وزارت دکتر رحمانی فضلی بوده است که نشان‌دهنده توجه ویژه وی به روستاها می‌باشد.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت سال جاری مرحله اول پرداخت اعتبارات به تمامی دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای بحث پسماند در کشور، تصریح کرد: در بسیاری از استان‌ها مشکل پسماند حل شده و تنها در چند استان باقی مانده که یکی از استان‌ها خراسان شمالی است که تلاش می‌کنیم بخش قابل توجهی از این اعتبارات به این استان اختصاص یابد.

جمالی‌نژاد در ادامه به آخرین جزئیات آئین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: این آئین‌نامه در کمیسیون اجتماعی دولت در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد امنیت شغلی در دهیاری‌ها و شهرداری‌ها فرصت خدمت‌گزاری به مردم در شهرها و روستاها بیشتر از گذشته خواهد شد.

حل‌وفصل مشکل پرداخت پاداش آموزش به دهیاران و افزایش فوق‌العاده عمران دهیاری‌ها از دیگر مطالب مطرح شده توسط معاون عمرانی وزیر کشور بود.

مهدی جمالی‌نژاد در ادامه با تاکید بر بهره‌مندی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها از ظرفیت اوراق مشارکت، افزود: امسال این ظرفیت دوبرابر شده و ارزش آن ۸ هزار میلیارد تومان است.

وی همچنین خطاب به دهیاران و شهرداران حاضر در مراسم گفت: به پروژه‌های مشترک با قابلیت اجرایی، تسهیلات کم‌بهره اختصاص می‌یابد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات کم‌بهره به دهیاری و شهرداری‌ها از دیگر اقداماتی است که امسال انجام می‌شود و شهرداری‌ها یا چندین دهیاری می‌توانند این تسهیلات را اخذ کنند و با یکدیگر پروژه‌های مشارکتی انجام دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.