صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / با توجه به منابع صندوق توسعه ملی می‌توان رونق تولید ایجاد کرد

رحیمی جهان آبادی:

با توجه به منابع صندوق توسعه ملی می‌توان رونق تولید ایجاد کرد

رییس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی مجلس با تاکید بر لزوم برطرف کردن موانع رونق تولید گفت: با توجه به صندوق توسعه ملی و درآمدها و ذخایری که در کشور داریم می‌توانیم یک رونق اقتصادی مفیدی در کشور ایجاد کنیم.

جلیل رحیمی جهان آبادی

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لزوم اهتمام هر چه بیشتر دستگاه‌های مختلف اجرایی و تقنینی به اجرایی شدن شعار رونق تولید با توجه به شرایط کنونی تحریم ها و عدم تمدید معافیت های نفتی گفت: موضوع تحریم های نفتی یک واقعیت است، اگر ما این واقعیت را نپذیریم نمی‌توانیم با تبعات و آثار آن روبه‌رو شویم. این جنگ تمام عیار در حال کاهش تولید نفت و درآمد ارزی ما است، همچنین جامعه و رونق اقتصادی را تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد.

وی افزود: ما می توانیم توان خود را برای رفع اینگونه مشکلات و تحریم ها در حوزه های دیپلماسی سیاسی، دیپلماسی عمومی با جهان و در دیپلماسی اقتصادی به کار گیریم و از سوی دیگر در جهت رفع موانع تولید در داخل تلاش کنیم، با توجه به صندوق توسعه ملی، درآمدها و ذخایری که در کشور داریم می‌توانیم یک رونق اقتصادی مفیدی در کشور ایجاد کنیم، ولی باید در این خصوص کارشناسی شده قدم برداشت.

این عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: اکنون با توجه به کمبود منابع ارزی و شرایط کنونی اقتصادی اگر مدیریت دقیق و بهینه در بحث رفع موانع تولید رخ ندهد و رونقی در تولید داخلی ایجاد نشود شاید این اندک منابع هم حیف و میل شده و به نتیجه مطلوب دست پیدا نکینم.

رییس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی مجلس گفت: به همان میزانی که از تحریم ها آسیب می بینیم، به همان اندازه از ضعف مدیریت در بخش های مختلف نیز آسیب می‌بینیم، منابع عظیمی که در قالب نهادها، سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی وجود دارد به خوبی به بخش تولید هدایت نمی‌شود و بیشتر صرف دلالی و ایجاد حباب‌های کاذب در بازار مسکن، سکه و بازار ارز می‌شود.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه سیستم بانکداری ما یک سیستم بانکداری معیوب است، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی، مشکلات مربوط به کاهش تولید و همچنین موانع رونق تولید در کشور به بانک های ما بازمی‌گردد، بانک های ما با این حجم از نقدینگی و با این منابعی که در اختیار دارند بیشتر شبیه صرافی ها و بنگاه های مالی عمل کرده و ارز و سهام خرید و فروش می کنند و بر شرایط اقتصادی کشور اثرات مخربی می‌گذارند.

وی اضافه کرد: خیلی از کشورها پس انداز مردم را در بخش تولید، صادرات و اشتغال سرمایه گذاری می کنند ولی بانک‌ های ما در جهت جابه جایی پول و اخذ بهره های سنگین قدم برمی‌دارند، عملا سیستم بانکداری ما نیازمند یک جراحی بزرگ است، برای نجات اقتصاد ایران به همان میزان که لازم است با تحریم ها مقابله شود باید با مشکلات بانکی و مسائل داخلی مدیریت مالی در ایران مقابله شود و این شرایط باید اصلاح شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.