صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / اینانلو: سهمیه گرفتن در تیراندازی کار سختی است/ امیدوارم عازم اردوی هانوفر شویم
اینانلو: سهمیه گرفتن در تیراندازی کار سختی است/ امیدوارم عازم اردوی هانوفر شویم

اینانلو: سهمیه گرفتن در تیراندازی کار سختی است/ امیدوارم عازم اردوی هانوفر شویم

مربی تیم ملی تفنگ ایران گفت: سهمیه گرفتن در تیراندازی واقعا سخت است و امیدوارم در مسابقات باقی مانده بتوانیم تعداد سهمیه های خود را افزایش دهیم.

تیراندازی

ابراهیم اینانلو در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد عملکرد تیراندازان ایرانی در مسابقات جام جهانی و کسب سهمیه المپیک در چین، اظهار کرد: دومین مسابقه جام جهانی و سومین مسابقه‌ای بود که می‌توانستیم سهمیه المپیک را کسب کنیم. خدا را شکر با همه سختی‌ها توانستیم اولین سهمیه المپیک را بگیریم و شرایط را مهیا کنیم تا در دو جام جهانی باقی مانده و قهرمانی آسیا تعداد سهمیه‌ها را افزایش دهیم. عملکرد ۸۰ درصد از بازیکنان خوب بود، اما باید بدانیم که سهمیه گرفتن در تیراندازی واقعاً سخت است. هنوز قهرمانان پنج یا شش دوره المپیک‌های قبل سهمیه نگرفته اند. در تپانچه بادی کسی که ششم شد هشتمین سهمیه زندگی‌اش را گرفت. در مسابقات جام جهانی در هر رشته شاید بالای ۴۰ نفر از شرکت کنندگان دارای مدال‌های جهانی و آسیایی باشند و این‌ها است که کار را سخت می‌کند.

وی ادامه داد: خدمتی در این مسابقات اولین سهمیه را کسب کرد، اما الهه احمدی و حسین باقری با مقداری بدشانسی تا یک قدمی فینال آمدند ولی نتوانستند به فینال برسند. همچنین پویا نوروزیان در سه وضعیت خوب بود اما امیرمحمد نکونام نسبت به نتایج هند خوب ظاهر نشد و نتوانست نتیجه خود را تکرار کند. باید بگویم در کل ورزشکارن‌مان خوب بودند و امیدوارم که در مسابقات مونیخ نیز که در اول ماه آینده برگزار می‌شود بتوانیم تعداد سهمیه‌ها را افزایش دهیم و عملکرد بهتری نسبت به دو جام جهانی قبل داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبل از مسابقات جام جهانی مونیخ تیم تیراندازی به اردوی هانوفر خواهد رفت، خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ای که از پارسال نوشته بودم این اردو پیش‌بینی شده بود. ما سال‌ها است که امکان خرید فشنگ را نداریم و فکر می‌کنم که تا مدت‌ها هم این مشکل وجود داشته باشد. این موضوع یک مشکل بین‌المللی است. در حال حاضر فدراسیون همه تلاش خود را می‌کند تا قبل از مونیخ به هانوفر برویم. در این مدت به دلیل مشکلاتی که وجود داشت نتوانستیم هیچ اردویی در هانوفر داشته باشیم. این بار فقط می‌خواهیم زودتر به آلمان برویم و شرایط فرق می‌کند. امیدوارم اگر مشکلی پیش نیاید یک هفته زودتر عازم هانوفر شویم و بتوانیم تمرین کرده و فشنگ تهیه کنیم تا آماده‌تر از چین و هند در مسابقات جام جهانی مونیخ شرکت کنیم.

اینانلو با اشاره به سخت‌تر بودن شرایط جام جهانی مونیخ، گفت: معمولاً مونیخ از جمله مسابقاتی است که بیشترین تعداد شرکت کننده را دارد. فکر می‌کنم بالای ۸۰ کشور در این مسابقات حضور داشته باشند و کار سخت‌تر می‌شود. مسابقات مونیخ معمولاً یکی از مسابقاتی است که رکوردهای جهان در آن شکسته می‌شود و همه کشورها با قدرت کامل به این مسابقات می آیند. اروپاییان قبل از این مسابقات تورنمنت‌های خیلی خوبی را برگزار می‌کنند چون می‌خواهند سهمیه را در همین مسابقات بگیرند تا در قهرمانی‌های اروپا سهمیه‌های ناقص خود را کامل کنند. من هم امیدوار هستم که بتوانیم در مونیخ عملکرد بهتری داشته و باز هم سهمیه بگیریم.

مربی تیم ملی تفنگ در مورد مشکلات تیراندازی همچون الهه احمدی که در چین نتوانستند فینالیست شوند، افزود: می‌توانم بگویم که هیچ مشکلی وجود ندارد. فردی که طلای المپیک ریو را گرفته بود در این مسابقات شانزدهم شد و حتی به فینال هم نزدیک نشد. خیلی از قهرمانان کشورهای دیگر که مدال المپیک دارند نتایجشان در این مسابقات بدتر از الهه احمدی بود. رکوردهای احمدی در این ۲ مسابقه اخیر خیلی خوب بود. هر چند که نمی‌توان اسم آن را بدشانسی نامید، اما وقتی ۴۰، ۵۰ نفر از ۷۰ شرکت کننده توانایی کسب سهمیه را دارند شرایط را برای همه سخت می‌کند. واقعاً نمی‌توان عملکرد احمدی را ضعیف خواند. شاید اگر همین نتایج را در مونیخ تکرار کند برای فینال رفتن کافی باشد.

وی در مورد عملکرد پسران تیراندازی ایران نیز در این مسابقات، اظهار کرد: پسرانمان تجربه کمتری نسبت به دختران دارند. در کل دختران تیرانداز به لحاظ فیزیکی در رشته تفنگ نسبت به آقایان زودتر به اوج می رسند. برای خانم‌های ایرانی نیز این اتفاق رخ داده است. البته باید این را بگویم که آقایان نسبت به چهار سال گذشته بهتر شده‌اند. نکونام در جام جهانی هند فینالیست شد و حسین باقری با یک نمره اختلاف در چین به فینال راه نیافت. من امیدوارم که پسرانمان نسبت به دوره قبل سهمیه بیشتری در المپیک کسب کنند. در ریو تنها پویا نوروزیان سهمیه گرفت که امیدواریم در این دوره این یک سهمیه حداقل به دو سهمیه تبدیل شود.

اینانلو در مورد اینکه چه تعداد تیرانداز به مسابقات جام جهانی مونیخ اعزام خواهند شد، گفت: فعلاً پیش‌بینی ما هشت نفر است. امیدوارم که این اتفاق رخ دهد و با هشت نفر به این مسابقات اعزام شویم. خدا را شکر در این هفته صالحی امیری به فدراسیون آمده بود و قول مساعدت داد که بیشتر به تیراندازی کمک کند. رشته‌ای که توانسته است اولین سهمیه المپیک را بگیرد و قدم خیری باشد برای کل کاروان ایران. امیدوارم که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بیشتر به فدراسیون تیراندازی کمک کنند تا بتوانیم با تیم کامل به مسابقات مونیخ اعزام شویم.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.