صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / امیرعبداللهیان: حاکمان بحرین شکاف بین مردم و حاکمیت را کاهش دهند

امیرعبداللهیان: حاکمان بحرین شکاف بین مردم و حاکمیت را کاهش دهند

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان این‌که ایران هیچ مداخله‌ای در تحولات یمن ندارد، گفت: حاکمان بحرین هنوز فرصت دارند که از مسیر گفت‌وگوی واقعی ملی، شکاف بزرگ بین مردم و حاکمیت و عدم مشروعیت حاکمان را کاهش دهند.

امیر عبداللهیان

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین امیرعبداللهیان با اشاره به اتهامات شیخ خالد وزیر خارجه بحرین علیه تهران و بی‌حرمتی وی به عراق، گفت: این حرف‌ها بی‌اساس و بزرگ‌تر از دهان وزیر خارجه رژیم سرکوبگر بحرین است. متأسفانه مدت‌هاست که شیخ خالد وزیر خارجه بحرین به سخنگوی رسمی رژیم نامشروع اسرائیل در منطقه تبدیل شده است.

سفیر سابق ایران در بحرین ادامه داد: به حاکمان بحرین گوشزد می‌کنیم که رژیم صهیونیستی هیچ راهکاری برای کسب مشروعیت خود ندارد اما حاکمان بحرین هنوز فرصت دارند که از مسیر گفت‌وگوی واقعی ملی، شکاف بزرگ بین مردم و حاکمیت و عدم مشروعیت حاکمان را کاهش دهند و نیازی به تلاش بی‌اثر برای کشاندن بحرین به آغوش صهیونیست‌های در حال سقوط ندارند.

وی اضافه کرد: با مروری بر مواضع سبک، تکراری و فاقد ادبیات شناخته‌شده دیپلماتیک وزیر خارجه بحرین، عمق بحران در رژیم بحرین و هم‌داستانی آل‌خلیفه با صهیونیست‌ها آشکارتر می‌شود. ما معتقدیم همانند گام‌های سیاسی موفق در سوریه، بحران در یمن و بحرین نیز صرفاً راهکار سیاسی دارد.

امیرعبداللهیان با بیان این‌که تهران هیچ مداخله‌ای در تحولات یمن ندارد، تجاوز به این کشور و کشتار مردان، زنان و کودکان یمنی و محاصره انسانی این کشور را محکوم دانست و یادآور شد: توهین به مردم و رهبران عراق، ناشی از فقدان درک و عقلانیت سیاسی نزد حاکمان بحرین است. تهران همواره از راه‌حل سیاسی، گفت‌وگوی ملی و رعایت حقوق بشر در بحرین حمایت می‌کند و جز خیر و امنیت برای منطقه و بحرین نمی‌خواهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.