صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / ۵۰ درصد انرژی‌های کشور باید از منابع تجدیدپذیر تامین شود
۵۰ درصد انرژی‌های کشور باید از منابع تجدیدپذیر تامین شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

۵۰ درصد انرژی‌های کشور باید از منابع تجدیدپذیر تامین شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه و بر اساس اسناد بالادستی باید 50 درصد انرژی‌های تامینی کشور از طریق نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر تامین شود.

محمد فیضی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد فیضی در مراسم افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی در اردبیل اظهار کرد: مجلس تاکید فراوان بر توسعه و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور دارد و ما در حمایت و همراهی با سرمایه‌گذاران در این حوزه برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام دادیم به طوری که با موافقت نمایندگان مجلس شاهد تشکیل سازمان انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با تدوین اساسنامه این سازمان کارها و اقدامات خوبی توسط ساتبا آغاز شده تا در همه استان‌ها زمینه جذب سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی به خوبی فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس هدفگذاری‌های انجام شده و تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اقدامات و فعالیت‌های خوبی نیز آغاز شده است، تصریح کرد: تا پایان برنامه  ششم توسعه و بر اساس اسناد بالادستی باید ۵۰ درصد انرژی‌های کشور از طریق این مجموعه‌ها تامین شود.

فیضی گفت: به مرور زمان این برنامه‌ها توسعه خواهد یافت و ما در یک افق بلندمدت به راحتی می‌توانیم با راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و همچنین سایر انرژهای تجدیدپذیر زمینه بهره‌گیری از انرژی پاک و مناسب را به وجود آوریم.

وی ادامه داد: باید دولت در واگذاری امور به بخش خصوصی پیش‌قدم شود؛ چرا که تجربه ثابت کرده دولت در هر کجا دست از کارهای اجرایی برداشته است بخش خصوصی با توان مضاعف در آن صحنه حاضر شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: بیشترین تلاش در قالب تشکیل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در این بوده تا از توان و ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده و با سرمایه‌گذاری‌هایی که در این بخش انجام خواهد شد، اسباب رونق و شکوفایی بشتری را شاهد باشیم.

فیضی بیان کرد: در سال رونق تولید با بهره‌گیری از چنین مجموعه‌هایی می‌توانیم انرژی مورد نیاز در حوزه صنعت و کشاورزی را به خوبی تامین کنیم تا به عنوان یک زیرساخت عظیم بستر رونق تولید در سطح کشور و استان اردبیل فراهم آید.

وی اضافه کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌هایی که در سال‌های آینده خواهد شد با همراهی مسئولان استانی سرمایه‌گذاران به ویژه جوانان خوشفکر در ورود به اجرای چنین پروژه‌هایی تلاشی مضاعف انجام دهند تا بستر یک تحول و تحرک همه جانبه فراهم آید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.