صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / کمک ۶ میلیاردی کرمانشاهی‌ها به سیل‌زدگان

کمک ۶ میلیاردی کرمانشاهی‌ها به سیل‌زدگان

رئیس کمیته امداد ضمن تقدیر از مردم نیکوکار کشور به ویژه مردم کرمانشاه در یاری رساندن به سیل‌زدگان گفت: مردم استان زلزله‌زده کرمانشاه با وجود سختی‌ها و مشکلات، ۶ میلیارد تومان به هموطنان در استان‌های سیل‌زده کمک کردند.

حضور پرویز فتاح در ایسنا

به گزارش کسب و کار نیوز، ‌ سیدپرویز فتاح که در سفر به استان کرمانشاه به منظور بررسی وضعیت خدمات‌رسانی به مددجویان این نهاد انجام شد، با هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه دیدار کرد.

وی در این جلسه با بیان اینکه امروز کلید ۱۲۲ منزل مسکونی به خانواه‌های مددجو در مناطق زلزله‌زده تحویل داده می‌شود، افزود: سال گذشته حدود ۵۲۰۰ واحد مسکونی زلزله‌زدگان تکمیل و به خانواده‌های مددجو تحویل داده شده و کار ساخت ۲۰۰ واحد به دلیل جابجایی روستاها و اعطای مجوزهای شهری به تاخیر افتاد که تحویل بخش زیادی از این واحدهای مسکونی امروز انجام می‌شود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: در سال ۹۷ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت اختصاص یافت که در این مدت کمیته امداد استان کرمانشاه در بحث اشتغال مددجویی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

فتاح با تاکید بر اینکه امسال اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان کرمانشاه دو برابر افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در سال ۹۸ اعتبارات ویژه‌ای به اشتغال جوانان غیر مددجو اختصاص خواهیم داد.

وی تاکید کرد: کمیته امداد با وجود پیش‌بینی شرایط سخت اقتصادی کشور در سال ۹۸ با همان قدرت گذشته کار خواهد کرد و برنامه‌های خوبی در بحث ساخت و خرید مسکن نیازمندان خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه نیز در این دیدار، جایگاه کمیته امداد را در میان جامعه بسیار قابل توجه توصیف کرد و گفت: کمیته امداد در سال‌های جدید تغییرات و عملکرد خوبی داشته که باعث افزایش اعتماد عمومی مردم شده است.

رئیس کمیته امداد در ادامه سفر به استان کرمانشاه، با آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار کرد.

فتاح در این دیدار گفت: امسال برای مسکن نیازمندان برنامه‌های خوب و مهمی پیش رو داریم که به این منظور اعتبارات ویژه‌ای در بخش مسکن به کمیته امداد استان کرمانشاه داده‌ایم و تفاهم‌نامه همکاری نیز با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منعقد کرده‌ایم.

وی با اشاره به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به نیازمندان از سوی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، خاطرنشان کرد: کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه ضروری در صندوق امداد ولایت که قبلا ۳ درصد بود را به صفر رسانده‌ایم.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: مردم نیکوکار استان کرمانشاه با وجود مشکلات زلزله، در سال ۹۷ بیش از ۷۲ میلیارد تومان در قالب صدقات، زکات و سایر سرفصل‌ها به نیازمندان کمک کردند که این موضوع جای تشکر و سپاس دارد.

فتاح با بیان اینکه مردم نیکوکار استان کرمانشاه ۶ میلیارد تومان کمک نقدی و کالایی برای سیل‌زدگان کشور انجام دادند، تاکید کرد: این افتخار برای کرمانشاه به ویژه مردم مناطق زلزله‌زده است که در شرایط سخت به مناطق سیل‌زده کمک کردند.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، آیت‌الله مصطفی علما – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در این دیدار از خدمات کمیته امداد در رسیدگی به امور محرومان به ویژه در زلزله کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: کمک به معیشت نیازمندان از سوی کمیته امداد، مایه خیر و برکت برای نظام اسلامی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.