صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / قول مرکل در بورکینافاسو برای ارائه حمایت مالی جهت مقابله با تروریسم
قول مرکل در بورکینافاسو برای ارائه حمایت مالی جهت مقابله با تروریسم

قول مرکل در بورکینافاسو برای ارائه حمایت مالی جهت مقابله با تروریسم

صدراعظم آلمان در اولین مقصد سفرش در قالب توری در غرب آفریقا به بورکینافاسو رفت، او در اظهاراتی حمایت آلمان را از اقدامات علیه تروریسم اعلام کرد. او قرار است علاوه بر بورکینافاسو به کشورهای نیجر و مالی برود. مرکل در بورکینافاسو با رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

مرکل

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری دویچه وله، آنگلا مرکل،‌ صدر اعظم آلمان در بورکینافاسو با رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

آلمان قرار است ۲۰ میلیون یورو کمک مالی بیشتر به بورکینافاسو و بیش از ۳۵ میلیون یورو به نیجر در حمایت از پروژه‌های توسعه و آموزش ماموران پلیس در هر یک از کشورها ارائه کند.

مرکل در جمع خبرنگاران پس از دیدار با رئیس جمهوری بورکینافاسو اعلام کرد: ما در این دیدار درباره اوضاع بد امنیتی گفت‌وگو کردیم. ما می‌خواهیم که در کنار بورکینافاسو به خصوص در حوزه همکاری امنیتی حضور داشته باشیم.

وی ادامه‌ داد: این اقدام  لازم و ضروری است زیرا در شرق و شمال این کشور وضعیت به گونه‌ای است که کودکان نمی‌توانند به مدرسه بروند و مردم در ناامنی زندگی می‌کنند. ما نیاز داریم این مشکلات هر چه‌ سریع‌تر حل شوند.

مرکل امروز (پنج‌شنبه) به مالی رفته و با ۸۵۰ سرباز آلمانی که در منطقه شمالی این کشور به عنوان بخشی از ماموریت صلحبانی سازمان ملل و ماموریت آموزشی اتحادیه اروپا حضور دارند، دیدار می‌کند.

ماموریت نظامی آلمان در مالی دومین ماموریت خارجی بزرگ محسوب می‌شود.

همچنین مرکل در مالی با دانشجویان این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

روز جمعه‌ مرکل با سفر به نیجر از کمپ زنان در این کشور بازدید به عمل خواهد آورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.