صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / باید جایگاه شوراها را تقویت کنیم

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره:

باید جایگاه شوراها را تقویت کنیم

نماینده مردم شهرستان سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: باید جایگاه شوراها را تقویت کنیم که این امر تنها با سخنرانی مسئولین محقق نمی‌شود.

احسن علوی

به گزارش کسب و کار نیوز، سید احسن علوی امروز (۱۲ اردیبهشت) در مراسم روز ملی شوراها که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در دوران انقلاب اسلامی قانون شورا در مجلس وقت مصوب شد و نقطه عطف تاریخی سیاسی در آن زمان در کشور ایران به وجود آمد.

وی در ادامه با اشاره به رسمیت شوراها، تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی، ظرفیت سیاسی کشور با مشارکت مردمی در کارهای اجرایی و محلی افزایش یافت.

نماینده مردم شهرستان سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: آنچه که هدف قانون‌گذار و دولت بود زیاد محقق نشد که حوزه‌های مختلف در این راستا دخیل بودند.

علوی افزود: شورا و مشورت کردن از آموزه‌های دینی است و در زمان پیامبر اکرم (ص) نیز توصیه می‌شد پیش از هر کاری مشورت کنید تا نقاط قوت و ضعف خود را بدانید.

وی با اشاره به اینکه شوراها وظایف سنگینی دارند، گفت: سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت و نظارت مقتدارنه بر امور شهری از وظایف شوراهاست که به تنهایی امکانپذیر نخواهد بود در واقع باید رویکرد نسبت به شورا تغییر کند.

نماینده مردم شهرستان سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم رابطه شوراها با حکومت یکی شود باید جایگاه شوراها را تقویت کنیم که این امر با سخنرانی مسئولین محقق نمی‌شود.

علوی با اشاره به اینکه شوراها باید بتوانند وظایف اساسی خود را انجام دهند، ادامه داد: امروز در دنیا، طرح جامع مدیریت شهری یک اصل پذیرفته شده و شورا نیز یکی از عناصر این طرح است.

وی بیان کرد: شورا باید تا حدی اقتدار داشته باشد که بتواند کاملاً با برنامه ریزی درست نظارت کننده دستگاه‌های اجرایی باشد، اما متأسفانه این نظارت در جامعه ما ضعیف است.

نماینده مردم شهرستان سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مدیریت در استان ما به درستی صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در استان ما روابط اجرایی و نظارتی ضعیف بوده و تا زمانی که با اتحاد و انسجام پای کار نیاییم موفقیتی حاصل این استان نمی‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.