صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کمیته قضایی کنگره آمریکا خواهان گزارش کامل مولر درباره ترامپ شد

کمیته قضایی کنگره آمریکا خواهان گزارش کامل مولر درباره ترامپ شد

هم زمان با بالا گرفتن انتقادها از وزیر دادگستری آمریکا در ارتباط با گزارش بازرس ویژه درباره پرونده ترامپ-روسیه، ویلیام بار در کمیته قضائی مجلس سنا حاضر شده است تا به سوالات قانونگذاران پاسخ بدهد.

به گزارش کسب و کار نیوز، رابرت مولر پس از حدود دو سال تحقیقات اخیراً نتیجه‌گیری کرد که ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه تبانی نداشته است. گزارش او همچنین ۱۰ مورد بالقوه کارشکنی در اجرای عدالت توسط دونالد ترامپ را مشخص کرد اما درباره ارتکاب این جرم نتیجه‌گیری نهایی نکرد. ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا متعاقباً ترامپ را از این اتهام تبرئه کرد.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند که رابرت مولر طی نامه‌ای به ویلیام بار به او نوشت که نسخه منتشر شده گزارش وی که بخش‌هایی از آن حذف شده، «بافت، ماهیت و محتوای» گزارش او را به طور کامل منعکس نکرده است.

دموکرات‌ها می‌گویند که ویلیام بار نارضایتی بازرس ویژه را از آنها پنهان نگه داشته است. برخی همچنین وزیر دادگستری را به جانبداری از ترامپ متهم کرده و خواهان کناره‌گیری وی شده‌اند.

ویلیام بار امروز (چهارشنبه) در کمیته قضائی سنا از قضاوت خود درباره گزارش بازرس ویژه محکم دفاع کرد و آن را در حیطه اختیارات قانونی خود دانست. بار همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا بازرس مولر بدون آن که بخواهد نتیجه‌گیری نهایی بکند، موارد احتمالی کارشکنی در اجرای عدالت را بررسی کرده است.

رابرت مولر در نامه خود از وزیر دادگستری خواسته است که صفحات حاوی خلاصه گزارش را از حالت سانسور خارج کند. این در حالی است که دموکرات‌ها خواهان انتشار کامل گزارش مذکور هستند.

کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا خواهان آن شده است که گزارش کامل رابرت مولر، بدون حذفیات، به کنگره تحویل داده شود. جری نادلر، رئیس دموکرات کمیته قضائی مجلس نمایندگان گفته است، آنها باید به نسخه کامل دسترسی داشته باشند.

به گزارش بی‌بی‌سی، قرار است که وزیر دادگستری روز پنج‌شنبه در این کمیته قضائی مجلس نمایندگان نیز حاضر بشود.

ویلیام بار همچنین گفت که درباره اتهام جاسوسی احتمالی پلیس فدرال از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ تحقیقات را آغاز کرده است.

بازرس مولر ٢٢ ماه درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و احتمال همدستی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با آن تحقیق کرد. وزیر دادگستری آمریکا خلاصه‌ای چهار صفحه‌ای از گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای را منتشر کرد، که از طرف دموکرات‌ها گمراه‌کننده و جانب‌دارانه و به نفع دونالد ترامپ توصیف شد.

پس از انتشار خلاصه وزیر دادگستری، نسخه‌ای از گزارش بازرس مولر منتشر شد. دادگستری آمریکا هنگام انتشار گزارش، بخش‌هایی از آن را با دلایلی چون “آسیب به تحقیقات جاری” و “نقض حریم خصوصی” حذف کرده است.

رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید، بخش‌های حذف‌شده ظاهراً بااهمیت هستند و به فهم نتایج بازرس مولر کمک می‌کنند.

نادلر کمتر از دو هفته به وزارت دادگستری آمریکا فرصت داده تا نسخه کامل گزارش را به کمیته قضائی تحویل بدهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.