صفحه اصلی / سرخط خبرها / کارگران وفادارترین گروه نسبت به‌ کشور هستند

دبیرخانه کارگر استان هرمزگان گفت

کارگران وفادارترین گروه نسبت به‌ کشور هستند

دبیرخانه کارگر استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان به دلیل شکل و گستره طولی چه از منطقه جاسک صیادان و دریانوردان آن و چه در غربی‌ترین نقطه استان که عمدتاً به پرورش ماهی و میگو و دریانوردی، مشغول‌اند چه در دریا و چه در خشکی تقریباً همگی بخش کارگری جامعه هستند و به‌طورکلی نیمی از جمعیت استان را کارگران تشکیل می‌دهند.

 

محمد دریانوس، ضمن تبریک روز کارگر، عنوان کرد: امیدواریم حداقل در این ایام مسائل و مشکلاتی که برای کارگران استان و منطقه داریم شنیده و حل شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: بخش کارگری در طی هفته کارگر و با توجه به مصادف بودن با ایام شعبانیه جشنی برگزار می‌شد که با اعلام خانه کارگر به کارفرمایان هزینه‌هایی که هرساله برای برگزاری جشن برای این عزیزان صرف می‌شد؛ جمع‌آوری و صرف کمک به سیل‌زدگان کشور شود.

دریانوس ادامه داد: مراسماتی چون نشست با مسئولین، دیدار با خانواده شهدای کارگر، دیدار با مسئولین نظامی، ائمه جماعت استانی و شهرستانی، دیدار و گفت‌وگوی مستقیم با کارگران برقرار باشد و مراسمی که نیاز به هزینه زیادی دارد لغو و مبلغ مدنظر را به سازمان حلال احمر واریز تا به سیل‌زدگان کمک شود.

دبیرخانه کارگر استان هرمزگان تصریح کرد: هفته کارگر روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت با جشنواره‌ای تحت عنوان جشنواره امتنان از کارگران و کارفرمایان در سالن تأمین اجتماعی آغاز و امروز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت پایان می‌یابد.

وی اظهار کرد: علاوه بر اتفاقات نامبرده شده کلیه امورات دیگر بخش کارگری استان از جمله تمام خدماتی که خانه کارگر نسبت به بخش کارگری ارائه داده است در استان نیز استفاده می‌شود؛ ازجمله این خدمات می‌توان به خدمات بیمه‌ای، خدمات صنفی، تعاونی مسکن و تعاونی مصرف و هر آنچه خدمات خانه کارگری در کشور در حال بهره‌مندی است.

دریانوس در خصوص  عمده مشکلات بیان کرد: با توجه به این‌که شرایط آب‌وهوایی استان هرمزگان نسبت به استان‌های دیگر متفاوت است و نیز اعلام ۲۳ درصدی  افزایش تعرفه‌هایی که وزیر نیرو از آن‌ها خبر داد، برای بخش کارگر استان شرایط و گذران زندگی بسیار سخت خواهد بود، از نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی به این موضوع مهم شدیم.

وی ادامه داد: مسئول مربوطه حتماً باید با توجه به شرایط آب‌وهوای استان تجدیدنظر کرده و این ۲۳ درصد افزایش تعرفه شامل حال کارگران و به‌طورکلی منطقه جنوب و استان هرمزگان نباشد.

دریانوس افزود: مسئله دیگر افزایش ۲۰ درصدی حقوق برای کارمندان و بازنشستگان بوده که دولت در سال ۹۸ در نظر گرفته است؛ کارگران نیز جزئی از شهروندان هستند و چون بخش درآمدی و کاری به عهده خود بخش کارگری است این بار را از روی دوش دولت برداشته است.

دریانوس اظهار کرد: این پیشنهادی است که در جشنواره امتنان به مسئولان پیشنهاد دادیم. دولت به ما نیز بدهکار و این پیشنهاد ارائه‌شده است اگر دولت با افزایش حال، سالیانه ۲۰ درصد از بدهی سابق خود را نسبت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند که اگر تاکنون این اتفاق افتاده بود، این رقم بدهی به صفر می‌رسید.

وی در خصوص عملکرد نمایندگان مجلس نسبت به بخش کارگری افزود: خوشبختانه در هر دوره انتخابات نمایندگی چه شورای شهر چه نمایندگان مجلس در بخش انتخابات و چه در بخش اجرایی شاهد مشارکت کارگران و جامعه کارگری هستیم و حضور این قشر در پای صندوق‌های رأی قابل‌توجه است. در سنوات گذشته همان‌گونه که در سال‌های گذشته کمک کردیم نیرویی از بخش کارگری به مجلس ورود کند. دو نماینده آقایان مرادی و هاشمی تختی هستند که عملکردشان مانند گذشته خوب و حمایت بخش کارگری همواره همراه آن‌ها خواهد بود.

دبیرخانه کارگر استان هرمزگان اظهار کرد: در خصوص بخش مسکن، استان هرمزگان به دلیل این‌که یکی از استان‌هایی است که هم‌زمان با دیگر شهرستان‌های کشور در آن نسبت به مسکن مهر اقدام شد، خانه کارگران و تشکیلات صنفی کارگر وارد کار شده و تعداد واحدهایی که در بخش مسکن مهر بود به صورتی مشارکتی انجام و به کارگران واگذار شد.

دریانوس ادامه داد: ۳۶۰ واحد مسکن مهر واگذار و در ادامه تعداد ۱۰۰ واحد نیز در میناب تحویل داده شد. با توجه به این‌که در بخش مسکن قیمت و تعرفه‌ها در بخش مسکن سرسام‌آور است، امیدوارم در بخش‌های دیگر که دولت نسبت به واگذاری اراضی، مسکن‌های مهر و یا ارزان‌قیمت در اختیار کارگران قرار داده شود.

وی افزود: وقتی فردی در جایی شروع به کار کرد حتماً کارفرما نسبت به بیمه شخص بیمه مزد بگیر یا بیمه حقوقی اقدام کند، این بیمه‌ها، بیمه‌های اجباری کارگری محسوب می‌شود که باعث می‌شود هم نسبت به سنوات خدمتی کارگر و هم خدمات بیمه‌ای تا بتواند هم برای خدمات خانه کارگر و هم خدمات تأمین اجتماعی برای خود و خانواده استفاده شود.

دبیرخانه کارگران استان افزود: تعداد کل کارگران برحسب آماری که سازمان‌های آمارگر یا سازمان‌های تأمین اجتماعی ملاک است و یا آمارهای اعلام‌شده توسط سازمان کار و تعاون و یا بخش‌های تعاونی تقریباً نیمی از جمعیت استان را شامل می‌شود یعنی بیش از ۵۴ درصد جمعیت استان کارگر هستند.

وی تصریح کرد: از مسئولین می‌خواهیم همانطور که جامعه کارگران بخشی از جامعه بوده و همواره با نظام و مسئولین همراه است و دین خود را نسبت به کشور و مردم ادا کرده‌اند، همچنین بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ کارگران وفادارترین گروه نسبت به‌نظام و کشور هستند و در زمان جنگ، پس از خرابی‌ها و آواری‌های جنگ، در زمان سیل و زلزله کمک‌های خود را انجام داده و سپر بلای حوادث کشور بوده‌اند، قدر این نیروهای کار را دانسته و برای انجام شدن پروژه‌های کشور به نیروهای جوان و فکر جوان آن‌ها نیاز است.

دریانوس در پایان با بیان اینکه بارها از مسئولان استان هرمزگان و شهرداری بندرعباس خواستیم تا مکانی برای استراحت و ساماندهی کارگران فصلی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: ایجاد چنین مکانی هم برای امنیت و آسایش کارگران فصلی مناسب است و هم چهره شهر را زیباتر می‌کند که نیاز است مسئولان به این مهم توجه بیشتری کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.