صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / سفیر ایران در پکن: روابط ایران و چین رابطه‌ای تاریخی، عمیق و راهبردی است
سفیر ایران در پکن: روابط ایران و چین رابطه‌ای تاریخی، عمیق و راهبردی است

گردهمایی ایرانیان مقیم چین در شانگهای؛

سفیر ایران در پکن: روابط ایران و چین رابطه‌ای تاریخی، عمیق و راهبردی است

گردهمایی ایرانیان مقیم چین با حضور سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در چین، در شهر شانگهای با همکاری و میزبانی اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین برگزار شد.

محمد کشاورز زاده سفیر ایران در چین

به گزارش کسب و کار نیوز، این گردهمایی در سالن همایش‌های هتل هیلتون شانگهای برگزار شد. در این گردهمایی ویژه که اولین ملاقات عمومی محمد کشاورز زاده سفیر ایران در جمع بازرگانان و دانشجویان و ایرانیان مقیم شرق و مرکز چین بود، سفیر کشورمان در پکن در سخنرانی خود با اشاره به روابط و مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین ایران و چین به اهمیت نقش زندگی و حضور و فعالیت ایرانیان مقیم در چین پرداخت و یادآور شد: ایرانیان مقیم خارج از کشور از سرمایه‌های مهم ایران هستند. علاوه بر این روابط ایران و چین نه یک رابطه مقطعی بلکه رابطه‌ای تاریخی، عمیق و راهبردی است.

وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات سفارت طی ماه‌های گذشته برای حل مشکلات ایرانیان مقیم، بر تلاش مضاعف سفارت در این راستا تاکید کرد.

در پایان این نشست نیز حسین صفری رئیس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین، ضمن تشکر و قدردانی از حضور سفیر کشورمان در پکن، در این گردهمایی در شهر شانگهای، سفر وی را نقطه عطفی جهت آشنایی با ایرانیان مقیم حوزه شرق و مرکز برشمرد و از سفیر کشورمان برای حضور در جمع ایرانیان و شنیدن مشکلات نیازهای ایرانیان قدردانی کرد.

پس از پایان مراسم، سفیر ایران در چین با ایرانیان مقیم این کشور آشنا شده و به گفت‌وگو پرداخت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.