صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / خودروهایی که بیشترین آسیب را به مردم می‌زنند معرفی شوند
خودروهایی که بیشترین آسیب را به مردم می‌زنند معرفی شوند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات :

خودروهایی که بیشترین آسیب را به مردم می‌زنند معرفی شوند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کاهش آمار ماموریت‌ها برای امدادرسانی‌ها به حوادث ترافیکی در طرح نوروزی امسال خبر داد.

شاهین فتحی

به گزارش کسب و کار نیوز، شاهین فتحی در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی که پیش از ظهر امروز در شهرکت آزمایش برگزار شد، اظهار کرد: طرح نوروزی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچون دیگر سازمان‌هاست. ۲۵ اسفندماه در سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه داشت. همزمان با این طرح نوروزی با توجه به پدیده‌های جوی، عملیات امداد و نجات در حوادث ناشی از سیل، کولاک، آبگرفتگی و… نیز در ۳۱ استان کشور انجام شد که این عملیات در برخی استان‌ها نظیر گلستان، خوزستان و بخش‌هایی از لرستان همچنان ادامه دارد و  یکی از بی‌نظیرترین عملیات‌های امدادی کشور است در این مدت انجام شده است.

وی افزود: در نوروز ۱۴۲۱ پایگاه ثابت و موقت را در نظر گرفتیم که در مقایسه با سال قبل از افزایش سه درصدی توان عملیاتی ما حکایت داشت. طی این مدت ۵۸۳۶ مورد نیز مأموریت امدادی داشتیم که مأموریت‌های ترافیکی بخشی از آن بود.

فتحی از افزایش ۲۴ درصدی مأموریت‌های سازمان امداد و نجات در طرح نوروزی خبر داد و گفت: در عین حال مأموریت‌های ترافیکی ما ۱۰ درصد و مأموریت‌های مربوط به امداد و نجات کوهستان ما نیز چهار درصد کاهش داشته است.

وی به افزایش آمار رهاسازی از خودرو اشاره کرد و گفت: یک آمار عملیات‌های ما برای رهاسازی افراد از داخل کابین خودرو افزایش داشته نشان می‌دهد که خودروها فاقد ایمنی کافی هستند و با کمترین تصادف و فشاری که به آن‌ها وارد می‌شود مچاله می‌شود که در این خصوص نیز بنده معتقدم که باید ببینیم کدام خودروها بیشترین آسیب‌پذیری را در حوادث داشتند و بیشترین آسیب را به مردم زده است.

فتحی افزود: در نوروز امسال ۲۴۳۶ نفر از مصدومان حوادث ترافیکی نیز توسط هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. طی این مدت ۱۲۵۳ سورتی پرواز نیز برای انتقال مصدومان حوادث مختلف انجام شده که درصد قابل توجهی از آن مربوط به انتقال مصدومان حوادث رانندگی بوده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مسئله امداد و نجات ساحلی و آمادگی برای سفرهای راهیان نور نیز اشاره کرد و گفت: طرح امداد و نجات ساحلی از اواخر خردادماه در استان‌های ساحلی آغاز خواهد شد و در مورد راهیان نور نیز ما آمادگی پشتیبانی از این اردوها را در ایام تابستان داریم و امیدواریم بیشتر به آن‌ها توجه شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.