صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / بسیج و مقاومت حداکثری، سیاست ایران در مقابل فشار حداکثری آمریکا

عراقچی تأکید کرد؛

بسیج و مقاومت حداکثری، سیاست ایران در مقابل فشار حداکثری آمریکا

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: ایران در مقابل سیاست فشار حداکثری آمریکا، سیاست بسیج حداکثری و مقاومت حداکثری را در پیش گرفته است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، سید عباس عراقچی در حاشیه سفر به آنکارا برای دیدار با مقامات ترکیه، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهدیدات آمریکا را، سیاست استفاده از تمام ظرفیت‌ها و کانال‌های بین‌المللی عنوان کرد و گفت: طبیعی است که ما در مقابل سیاست فشار حداکثری آمریکا، سیاست بسیج حداکثری و مقاومت حداکثری داریم و آثار این تهدیدات و تحریم‌ها را به حداقل خواهیم رساند.

وی افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به دنبال باز کردن کانال‌ها و راه‌های مختلف به نفع کشورمان است و در این راستا تلاش خودمان را ادامه خواهیم داد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به طراحی سازوکاری جدید، مشابه اینستکس در همکاری‌های اقتصادی کشورمان با برخی شرکا مانند ترکیه، چین، روسیه و هند، گفت: ساز و کار مالی مشابهی بر اساس استفاده از ارزهای محلی برای همکاری‌های اقتصادی با شرکایمان طراحی شده است.

وی تصریح کرد: قطعاً این‌طور نیست که دلار تنها راه حل اقتصاد جهان باشد و ما تلاش خواهیم کرد همه مسیرها را انتخاب و برای جمهوری اسلامی ایران باز کنیم.

عراقچی در گفت‌وگویی با صداوسیما با تاکید بر گسترش سطح همکاری‌های ایران و ترکیه نسبت به سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: ایران و ترکیه، دو همسایه بسیار مهم برای همدیگرند و همکاری‌های دو کشور در همه حوزه‌ها به ویژه در زمان اعمال تحریم‌های مجدد توسط آمریکا، بسیار مفصل و جدی است.

وی هدف از سفر خود به ترکیه را برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای سیاسی بین دو کشور عنوان کرد و گفت: همکاری مهم اقتصادی ایران و ترکیه به ویژه در شرایط کنونی با ساز و کارهای جدید، مسیر بسیار سازنده‌ای را طی می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر یک‌روزه به آنکارا ضمن دیدار و گفت‌وگو با سدات اونال، همتای ترکیه‌ای خود، در همایش مرکز مطالعات استراتژیک ترکیه سخنرانی و به سوالات حاضران پاسخ داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.