صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / استادان نمونه دانشگاه علوم بهزیستی معرفی و تقدیر شدند
استادان نمونه دانشگاه علوم بهزیستی معرفی و تقدیر شدند

در مراسم بزرگداشت مقام استاد

استادان نمونه دانشگاه علوم بهزیستی معرفی و تقدیر شدند

مراسم تکریم و بزرگداشت مقام شامخ " استاد " همزمان با هم‌اندیشی اساتید و با حضور رئیس، معاونان، مسئول نمایندگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سالن دکتر شاملوی این دانشگاه برگزار شد.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر امیرمسعود عرب، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی در ابتدای مراسم، با گرامی داشت مقام معلم و استاد، این نشست را فرصت مناسبی برای آشنایی اعضای هیات علمی این دانشگاه با حجت الاسلام والمسلمین دکتر افشاری، مسئول جدید نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و آشنایی وی با اعضای هیات علمی ذکر کرد.

وی در پاسداشت مقام معلم و استاد گفت: مناسبترین و زیباترین تعریف از جایگاه مقام معلم در سخنان گوهربار حضرت امیرالمومنین، علی (ع)  خودنمایی می کند که فرمودند: هرکس به من کلمه‌ای را بیاموزد، من را بنده خود کرده است.

عرب افزود: قطعا این تعریف را ایشان برای زمان خود بیان نکردند، بلکه امیدوارم به تمام شئونات اخلاقی مربوط به جایگاه معلم و استاد، برسیم و علاوه بر اینکه مدرس مباحث تخصصی برای جوانان این مرز و بوم هستیم، بتوانیم الگوهای رفتاری برای آنان باشیم.

وی همچنین به ارائه گزارش هشت ماه فعالیت خود در مسئولیت ریاست دانشگاه در سال گذشته به مدیران گروه‌ها و مراکز تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: ریز عملکرد مالی دانشگاه در معاونت‌های مختلف نیز خدمت مدیران ارسال می‌شود تا با استفاده از پیشنهادها و نظرهای همکاران هیات علمی و مدیران بخش‌های مختلف، بتوانیم با هم برنامه‌های دانشگاه را به پیش ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید وحید معتمدی، مسئول سابق نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی نیز با حضور در جمع اعضای هیات علمی و ابراز خشنودی از دیدار دوباره با اساتید، در ارتباط با مناسبت بزرگداشت مقام معلم و استاد، گفت: فلسفه ملاصدرا دارای دو نکته اساسی است که اولین نکته مربوط به ” قاعده فلسفی ” است، به این معنی که ” انسان در عین تکثر، واحد است ” یعنی یک موجود است.

وی افزود: نگاه اشتباهی که به بحث تعلیم و تربیت وجود دارد که انسان را تجزیه‌پذیر می‌دانند و دروس مختلف را به او یاد می‌دهند و یک قسمت از آن کار فرهنگی و کار دینداری است، اشتباه است؛ چرا که بر اساس تفکر ملاصدرا، نباید هیچ کس را جدای از وظایف تربیتی و فرهنگی در نظر گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین معتمدی، “اتحاد عاقل و معقول” را نکته دوم تفکر ملاصدرا ذکر کرد و گفت: این نکته به آن معنی است که “علم زایش درون انسان است و معلم نقش فاعل موعل را دارد” یعنی اگر معلم به نقش خود توجه کند، نگاه خودش به معلمی تفاوت می‌کند و این نقش، برکت، تندرستی و رحمت را برای همه رقم می‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر افشاری، مسئول جدید نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی در ادامه این مراسم، با یاد و خاطره تمامی معلمان که قدمی برای تعلیم و تربیت برداشتند، گفت: در ادبیات دینی ما، سوره علق جایگاه رفیع مقام استادی را بصورت ویژه بیان می‌کند.

وی افزود: در سوره آل عمران نیز وظیفه تربیتی و جایگاه استاد، اول برای خداوند و بعد برای انسان که با تزکیه چگونه از مسایل معنوی استفاده کند، بیان شده است، بطوری که استاد مطهری تعریف می‌کرد که تزکیه را در پدرشان دیده بود که دو ساعت قبل از طلوع آفتاب را برای ختم قرآن و مسایل معنوی که اثر تربیتی بر خود ایشان داشت، می‌گذراندند.

حجت الاسلام والمسلمین افشاری اظهار کرد: فردی که بعنوان استاد فعالیت می‌کند، با اختصاص دادن زمانی جهت مسایل معنوی، می‌تواند انرژی‌های معنوی را برای خدمات انسانی در طول روز بگیرد.

وی افزود: بخش دوم برداشت از قرآن کریم نیز در زندگی شهید مطهری نمود داشت؛ عده‌ای از افراد هستند که در مقام استادی قرار می‌گیرند و به جایگاهی که می‌رسند، آن را رها می کنند، اما دسته دیگری از افراد هستند که در سنین بالا نیز شور و نشاط تدریس، تعلیم و تولید علم همانند دکتر مطهری که هیچگاه از تعلیم و تربیت دست نکشید، دارند.

وی در ادامه سخنانش، بیانیه گام دوم را شبیه قانون اساسی بیان کرد و گفت: کشورهای غربی، به لحاظ علمی به قدرت، نفوذ و ثروت رسیدند و جامعه ما نیز باید از نظر علمی رشد کند تا بتواند به قدرت دست یابد؛ چرا که اگر علم نداشته باشد تحت سیطره قرار می‌گیرد.

مسئول نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی افزود: لذا محل اجرای بیانیه گام دوم ، مجامع علمی است و دقیقا اساتید مدنظر هستند تا تولید علم کنند و در اختیار جامعه قرار بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین افشاری به نقل از امام (ره) اظهار کرد: تمدن نوین اسلامی، زمینه برای ظهور ولی عصر را آماده می‌کند و برای رسیدن به این تمدن و برای ارتقای علمی، باید از مجامع علمی و اساتید شروع شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری اشاراتی دارند که لازم است کار ویژه‌ای اتفاق بیفتد و طرح آماده شده، کارگروه‌های اجرایی تشکیل شده و برای عملیاتی شدن آن قدم برداریم تا آن تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد و دانشگاه ما پیشگام در این موضوع باشد.

افشاری در پایان سخنانش، از هر گونه نظر و پیشنهاد از سوی اساتید که بتواند این مساله را از فاز بیان و تئوری به عمل برساند، استقبال کرد.

دکتر حمیدرضا خانکه، دبیر هم اندیشی اساتید بواسطه مسئولیت خود در مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم بهزیستی و برگزاری گردهمایی علمی پیرامون وضعیت سیل اخیر در استان‌های مختلف با حضور متخصصان و کارشناسان، گزارشی از وضعیت مناطق سیل زده و چگونگی امدادرسانی به اهالی این مناطق ارائه داد.

وی با اشاره به درگیری ۲۶ استان از ۳۱ استان کشور در سیل اخیر، مواجهه ۴۲ میلیون تن از هموطنان با سیل و برآورد ۸۰ هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل، بر ارائه راهکار از سوی دانشگاهیان جهت مدیریت بحران در کشور تاکید کرد.

وی همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده، وضعیت حوادث طبیعی در دنیا را به سمت تغییرات اقلیمی ذکر کرد که بیشتر به سمت خسارات اقتصادی پیش می‌رود.

خانکه، سمت و سوی رویکردها در دنیا را به سمت اقدامات پیشگیرانه بیان کرد و از متخصصان دانشگاه علوم بهزیستی که در حوزه‌های سلامت روانی و اجتماعی فعالیت دارند، خواست تا مطالعاتی را در خصوص وضعیت سیل زدگان داشته باشند و راهکارهای لازم را ارائه بدهند.

دکتر آرش میراب زاده،  معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی در این مراسم ضمن تشکر ویژه از حجت الاسلام والمسلمین سید وحید معتمدی مسئول سابق نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه که ارتباط خوب اساتید و دانشجویان با نهاد رهبری را تقویت کرده است، از همزمانی هم اندیشی اساتید با این مراسم که فرصتی را برای اساتید و حاج آقا افشاری فراهم کرد که معرفی دو جانبه داشته باشند، گفت.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند معلم و استاد، از تمامی اعضای هیات علمی و اساتید که در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی فعالیت دارند، تشکر و قدردانی کرد و افزود: بیان مشکلات و مسایل در جلسات با اساتید، به معنی نادیده گرفتن خدمات ارزشمند اساتید در گروه‌های مختلف نیست.

میراب زاده از مدیران گروه‌های آموزشی و پژوهشی برای همکاری و مشارکت برای ارتقای کیفی آموزش و حضور بیشتر اساتید در فیلدهای آموزشی تشکر کرد و اجرای وابستگی دوگانه برخی از اعضای هیات علمی از طریق اپلیکیشن مربوطه را به مدیران گروه‌های آموزشی و مراکز تحقیقاتی یادآور شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی ضمن تشکر از کارکنان و کارشناسان و اساتید و رییس دانشگاه، با تشریح شاخص‌های ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی و اساتید این دانشگاه، اسامی اساتید نمونه را که با اختلاف کم امتیاز نسبت به ایشان، انتخاب شدند، اعلام و با حضور ریاست و معاونان دانشگاه و اعطای لوح و اهدای هدیه از آنان قدردانی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.