صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / احمدی: اعمال تحریم‌ها به ورزش ایران لطمه زیادی زده است
احمدی: اعمال تحریم‌ها به ورزش ایران لطمه زیادی زده است

در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی ورزش و صلح و توسعه

احمدی: اعمال تحریم‌ها به ورزش ایران لطمه زیادی زده است

معاون ورزش فرهنگی و توسعه همگانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی ورزش و صلح و توسعه، گفت‌: اعمال تحریم‌ها بر علیه ایران مغایر با صلح و توسعه در جهان است و این مساله به ورزش ایران و به ویژه‌ اعزام ورزشکاران به رویدادهای بین‌المللی لطمه زیادی را وارد کرده است.

عبدالحمید احمدی

به‌ گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ‌ایسنا، عبدالحمید احمدی، در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی ورزش، صلح و توسعه، اظهار کرد: نامگذاری این روز به منظور توسعه صلح و دوستی بین کشورها از طریق ورزش است و اینکه بتوانیم روابط بین کشورها را از طریق ورزش محکم‌تر و همبستگی ملی را ایجاد کنیم. در طی ۴۰ سال گذشته یکی از بحث‌هایی که در حوزه‌های مختلف که بعد همگانی، قهرمانی و ایجاد زیر ساخت‌ها تأثیر زیادی داشته است و توانسته در روابط بین‌الملل کمک زیادی داشته باشد، ورزش بوده است. حضور قهرمانان و ورزشکاران در رویدادهای بین‌المللی سبب شده تا ما بتوانیم مراودات بین‌المللی خود را توسعه و ارتقاء ببخشیم.
وی ادامه‌ داد: حضور در میادین بین‌المللی تنها برای کسب قهرمانی و مدال نیست، ‌ بلکه گام بلندی برای برقراری ارتباطات بین‌المللی و در حقیقت دیپلماسی ورزشی است. این روزها متأسفانه ورزش کشور ما گرفتار بحران اقتصادی شده است که این مساله ناشی از اعمال تحریم‌های غیر قانونی است. یکسری از کشورها که مدعی آزادی و دموکراسی هستند بر علیه ایران تحریم‌هایی را اعمال کرده‌اند که مغایر با صلح و توسعه در جهان است. ایران که همیشه در زمینه صلح پیشتاز بوده است امروز شاهد تحریم‌هایی بوده است که سبب شده به ورزش ایران لطمه زیادی وارد کند. آنچه که به عنوان تحریم علیه ایران اعمال می‌شود مغایر با صلح و توسعه پایدار در جهان است.

احمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: این تحریم‌ها سبب شده است که حضور ورزشکاران ما در عرصه‌های بین‌المللی کاهش پیدا کند و چالش‌های زیادی را برای ورزش ایران ایجاد کرده است که قطعاً آثار سویی را برای ورزش ایران به دنبال خواهد داشت. به طوری که امروز اعزام‌های ما به خاطر تحریم‌ها کاهش یافته است.

معاون وزیر خاطر نشان کرد: یونسکو ورزش را ابزاری برای توسعه و صلح می‌داند اما امروز اعمال تحریم‌های ظالمانه و ممانعت از برقراری روابط اقتصادی با سایر کشورها سبب شده است تا ما نتوانیم حضور خوبی در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشیم. افزایش هزینه‌ها و اعمال برخی از تحریم‌ها قطعاً در آینده به این مساله بیشتر دامن خواهد زد.

وی در پایان اظهاراتش، گفت‌: من امیدوارم که نمایندگان یونسکو در این‌ راستا توجه خاصی داشته باشند تا ایجاد فشارهای اقتصادی بیش از این به ورزش و ورزشکاران ایران آسیب وارد نکند.

به گزارش کسب و کار نیوز، مراسم بزرگداشت روز جهانی ورزش، صلح و توسعه امروز (چهارشنبه) با حضور دکتر احمدی، خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، حمید علی صمیمی رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان، نمایندگان یونسکو و جمعی از رؤسای فدراسیون‌ها در محل فدراسیون جانبازان و معلولان صبح امروز برگزار شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …