صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمادگی نخست وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان برای سفر به غزه

آمادگی نخست وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان برای سفر به غزه

نخست وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین بر آمادگی خود برای سفر فوری به نوار غزه و اقدام در زمینه آشتی ملی تاکید کرد و گفت، پایان دادن به دودستگی نخستین وظیفه او در سمت نخست وزیری است.

محمد اشتیه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت ارم نیوز، محمد أشتبه، نخست وزیر متبوع تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در کنفرانس حامیان مالی در بروکسل گفت، جامعه بین‌الملل باید رژیم صهیونیستی را تحت فشار بگذارد تا این رژیم اجازه برگزاری انتخابات در قدس اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه را بدهد و در نتیجه دولت أشتیه بتواند اهداف ملی را اجرایی کند.

أشتیه در ادامه تصریح کرد، باید وضعیت اسف‌بار و دشوار نوار غزه پایان یابد.

وی این اظهارات را در سایه دودستگی سیاسی و جغرافیایی فلسطین از ۱۳ سال پیش میان دو بخش فلسطین یعنی کرانه باختری و نوار غزه همزمان با شرایط دشوار موجود علیه مساله فلسطین ایراد کرد.

پیش از این هم اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس برای دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین به صورت فوری و در هر مکانی به منظور همکاری برای مقابله با طرح “معامله قرن” اعلام آمادگی کرده بود که دولت آمریکا قصد دارد پس از ماه مبارک رمضان آن را رونمایی کند.

عزام الاحمد، عضو دو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و فتح درخصوص آمادگی هنیه ضمن اظهارنظری گفت، حماس باید برای پایان دادن به دودستگی و مقابله با چالش‌های پیش‌ روی مساله فلسطین مواضعی اتخاذ و تنها به بیان اظهارات و درخواست کردن‌ها اکتفا نکند.

الاحمد از حماس خواست، به اجرای توافقنامه‌هایی که زیر نظر مصر طی دیدارهایی میان حماس و فتح در قاهره با هدف پایان دادن به دودستگی صورت گرفته، اهمیت قائل شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.