صفحه اصلی / استان ها / یزد / نخستین فرودگاه اختصاصی کشور در مهریز یزد راه‌اندازی می‌شود
نخستین فرودگاه اختصاصی کشور در مهریز یزد راه‌اندازی می‌شود

نخستین فرودگاه اختصاصی کشور در مهریز یزد راه‌اندازی می‌شود

مدیر عامل شرکت توسعه پرواز شهرستان مهریز از راه‌اندازی نخستین فرودگاه اختصاصی کشور تا پایان مهرماه امسال خبر داد.

فرودگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالرسول حسینی نسب در نشست با فرماندار مهریز در این باره تصریح کرد: این فرودگاه اختصاصی با هدف آموزش و انجام پروازهای سبک، دو نفره و تاکسی پرواز تا پایان مهرماه در مهریز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته‌ی وی، فرودگاه مذکور در زمینی به مساحت ۹۸ هکتار شامل باند فرودگاه، آشیانه و ساختمان اداری ایجاد شده است.

حسینی‌نسب با بیان این که باند فرودگاه مذکور به طول ۱۶۰۰ متر و عرض ۲۵ متر در حال تکمیل است، تصریح کرد: این فرودگاه دارای سه آشیانه به مساحت کلی ۴۲۰۰ مترمربع و یک ساختمان اداری است که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی، ظرفیت این فرودگاه را ۵۰ فروند هواپیمای آموزشی خواند و عنوان کرد: مهم‌ترین اصل برای یک فرودگاه، امنیت آن، جایگاه سوخت‌گیری مناسب و مکان فنی مناسبش است که در این فرودگاه دیده و عملیاتی شده است.

مدیر عامل شرکت توسعه پرواز مهریز به برخی مشکلات این فرودگاه نیز پرداخت و افزود: آسفالت نبودن مسیر فرودگاه و تأمین آب مورد نیاز از جمله مشکلات کنونی این واحد است.

حسینی‌نسب ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک تنها هتل هوایی کشور جهت اسکان مسافران در همین مکان، افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

رضا زارع زاده، فرماندار مهریز نیز گفت: این نوآوری در شهرستان مهریز بسیار رضایت‌بخش و منحصر به فرد است و برای حل مشکلات مربوطه پیگیر مسائل مربوط به این فرودگاه هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.