صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / دیدار جمعی از مدیران نظام بانکی با رئیس قوه قضاییه

روابط عمومی بانک ملی ایران خبر داد

دیدار جمعی از مدیران نظام بانکی با رئیس قوه قضاییه

جمعی از مدیران نظام بانکی با رئیس قوه قضاییه دیدار کردند.

 رئیس قوه قضاییه در این دیدار، از تلاش‌های همه کسانی که در حوزه مسائل اقتصادی، پولی و بانکی از جمله در کمک به پروژه ها، حل مشکلات سیل زدگان و پرداخت تسهیلات ازدواج خدمات ارزشمندی ارائه می‌کنند، قدردانی کرد.

به گزارش  کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: امروز در کشور با چند موضوع مواجهیم که همگی بر آن اتفاق نظر داریم و اختلافی در آن به چشم نمی‌خورد. موضوع اول، وظیفه ای است که همه دستگاه ها در زمینه رونق تولید دارند زیرا معتقدیم راه برون رفت از مشکلات دشمن ساخته نظیر تحریم ها و تهدیدها، تمرکز بر رونق تولید و اشتغالزایی است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز با درایت و هوشمندی، امسال را به نام «رونق تولید» نامگذاری کردند تا به این ترتیب تمام جهت گیری ها، تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها بر مبنای این امر مهم باشد.

وی سوق دادن حجم بالای نقدینگی در کشور به سمت تولید را دومین نکته مورد اتفاق همگان دانست و افزود: هر چه تسهیلات به سمت تولید برود و از فضای دلالی فاصله بگیرد، قطعا بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه اقدامات نظام بانکی نباید به نحوی باشد که کارآفرین و سرمایه‌گذار از کارآفرینی و سرمایه گذاری خود در کشور پشیمان شود، بر ضرورت اعتبارسنجی دقیق افراد متقاضی تسهیلات و وثایق آنها، حمایت از سرمایه گذاری سالم و تقویت نظارت های درون سازمانی بانک ها برای جلوگیری از فساد تاکید کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه، تاکید کرد: نظام بانکی با همه توان در خدمت رونق تولید است.

دکتر محمد رضا حسین زاده با بیان این که اقتصاد کشور ما بانک محور است، اظهار کرد: نظام بانکی تامین مالی بسیاری از پروژه های زیرساختی و کلان را بر عهده دارد، اما این موضوع مانع از آن نشده که تسهیلات خرد را فراموش کند.

به گفته وی، همه مردم کشور به طور مستقیم یا غیرمستقیم از خدمات نظام بانکی استفاده می کنند و این وظیفه بانک ها را سخت می کند، به طوری که باید در فعالیت ها، جانب همه امور را رعایت کنند.

حسین زاده، معوقات بانکی را یکی از مهم ترین چالش های حال حاضر خواند و ابراز امیدواری کرد با کمک دستگاه قضایی، بدهکاران کلان، هر چه سریع تر دارایی مردم و بانک ها را که نزد آنها حبس شده است، برگردانند.

وی همچنین با تاکید بر این که بانک ملی ایران حداکثر تعامل را با مجموعه قوه قضائیه دارد، گفت: فعالیت دادسرای رسیدگی به جرائم پولی و بانکی که به صورت تخصصی و حرفه ای به پرونده های این حوزه رسیدگی می کند، جای تقدیر دارد.

حسین زاده همچنین گزارشی از عملکرد بانک ها در زمینه های مختلف به ویژه خدمت رسانی به سیل زدگان و نیز خدمات ارائه شده به آموزش و پرورش ارائه کرد.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.