صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / ۹۰ درصد افراد بی‌شناسنامه دلگان شناسنامه‌دار شدند

فرماندار:

۹۰ درصد افراد بی‌شناسنامه دلگان شناسنامه‌دار شدند

فرماندار شهرستان دلگان گفت: ۹۰ درصد افراد بی شناسنامه این شهرستان شناسنامه دار شدند.

شناسنامه

شجاعی در گفت و گو با ایسنا افزود: یکی از اقدامات مؤثر ثبت احوال سیستان و بلوچستان، شناسایی افراد فاقد شناسنامه و تعیین هویت آنان برای دادن شناسنامه و بهره مندی آنان از خدمات اجتماعی است.

فرماندار دلگان پس از اعطای شناسنامه به فاقدین سجل، ادارات آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان را مکلف کرد تا وضعیت آموزشی و معیشتی این خانواده‌ها را بررسی و گزارش کنند.

جهانگیری رئیس اداره ثبت احوال شهرستان دلگان نیز گفت: در دهه‌های گذشته به دلایلی همچون نبود نمایندگی ثبت احوال در محل، دوری از مرکز شهرستان و نبود راه ارتباطی مناسب، بی‌سوادی و نا آگاهی از مزایای شناسنامه، زایمان در منزل یا بیابان، کمبود درآمد و آشنا نبودن با قوانین و مقررات این افراد موفق به دریافت شناسنامه نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این افراد از اولین خدمات و حقوق اولیه خود مانند دفترچه بیمه سلامت، تحصیل و حضور در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محروم بوده‌اند، افزود: بیشتر این افراد به علت شرایط شغلی ساربانی و شبانی در مناطق دور دست زندگی می‌کردند که با اجرای طرح سیار ثبت احوال شناسایی و برای آنان پرونده، تشکیل و سپس در فروردین ماه سال جاری برای آنان شناسنامه صادر شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.