چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / پیشنهاد یک نماینده مجلس برای غلبه بر تحریم‌های آمریکا

پیشنهاد یک نماینده مجلس برای غلبه بر تحریم‌های آمریکا

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پیشنهادی خواستار منسجم‌تر شدن تیم اقتصادی دولت متناسب با سخت‌تر شدن شرایط تحریم و مخالفت آمریکا با تمدید معافیت نفتی برخی کشورها شد.

سیدمهدی مقدسی

سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با ایسنا، بر لزوم تبدیل تهدیدهای ناشی از تحریم به فرصت‌های اقتصادی و تولیدی تاکید کرد و افزود: راه تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها، اولویت‌بندی منابع ریالی و امکانات کشور برای تخصیص به بخش‌های مختلف اقتصاد به ویژه بخش تولید و صنعت است.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: علاوه بر آن موانع تولید و سرمایه‌گذاری در عمل باید حذف و توزیع منابع و امکانات با اولویت تولید و صنعت انجام شود. بخشی از موانع تولید ریشه در عملکرد دستگاه‌های متولی بخش تولید و صنعت دارد. این دستگاه‌ها باید ضمن حذف فرآیندهای پر پیچ و خم اداری و اجرایی و افزایش دقت و سرعت رسیدگی به طرح‌های اقتصادی، اختیارات مدیران استانی را با هدف تمرکززدایی از تصمیمات و کاهش بروکراسی‌های پیچیده اداری بیشتر کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای دوست و همسایه از جمله چین، روسیه و ترکیه و بسیج سفرای کشورمان در ۱۵ کشور دوست و همسایه منسجم‌تر، جدی‌تر و روان‌تر از قبل انجام شود تا تبادلات اقتصادی بین ایران و این کشورها تغییر چشمگیری پیدا کند و موانع قانونی و اجرایی که در تامین به موقع و کافی مواد اولیه نقش‌آفرین هستند، باید با تدبیر مدیران حذف شود.

مقدسی کاهش صادرات نفت خام را به فال نیک گرفت و مدعی شد: اگرچه کشورهای چین، روسیه و ترکیه اعلام کرده‌اند از تصمیم ترامپ مبنی بر تمدید نکردن معافیت خرید نفت کشورمان، تبعیت نخواهند کرد و یقینا کشورهای همسایه و دوست نیز چنین خواهند کرد اما هر قدر فروش نفت‌خام کشور کاهش و به جای آن صادرات محصولات و فرآورده‌های نفتی بیشتر شود هم از نظر استراتژیک و هم از نظر اقتصادی ‌به نفع کشور است البته شیوه خرید تهاتری کالا و خدمات از ساز و کارهایی است که می‌تواند برای تامین نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی به مواد اولیه بیش از گذشته با کشورهای دوست و همسایه مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس خواستار شکل‌گیری عزم جدی و ملی در اساتید دانشگاهی و مراکز آموزش عالی کشور برای تقویت روابط صنعت و دانشگاه، کاهش هزینه‌ها و افزایش راندمان تولید شد و افزود: شرکتهای دانش‌بنیان و دانشگاه‌های کشور باید در حوزه‌های علمی و صنعتی، توانایی خود را بیش از گذشته به رخ بکشند تا هم کیفیت و هم کمیت تولیدات صنعتی کشور بیشتر شود به بیان روشن‌تر در سال رونق تولید باید نقش دانشگاه‌ها و شرکتهای دانش‌بنیان به شکلی به رخ کشیده شود که تاثیر آن در کمیت، کیفیت و بهره‌وری فرآیندهای تولیدی و صنعتی ملموس و چشمگیر شود.

مقدسی تاکید کرد: با تقویت روحیه انسجام، همدلی، همراهی و مشارکت مسئولان در بخش‌های مختلف با مردم باید هنرمان این باشد که تهدیدهای تحریم را به فرصت تبدیل کنیم. باید به شعار سال عمل کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.