صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پلیس نیوزیلند مردی را در کرایست‌چرچ بازداشت کرد
پلیس نیوزیلند مردی را در کرایست‌چرچ بازداشت کرد

به دنبال تهدید بمب‌گذاری

پلیس نیوزیلند مردی را در کرایست‌چرچ بازداشت کرد

به دنبال گزارشات در رابطه با تهدید یک بمب‌گذاری احتمالی در شهر کرایست‌چرچ، پلیس نیوزیلند امروز (سه‌شنبه) مردی را در این شهر بازداشت کرد.

انفجار در نیوزیلند

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس نیوزیلند در بیانیه‌ای گفت: پلیس خیابان‌های منطقه فیلیپس‌تاون در شهر کرایست‌چرچ را محاصره کرده و یک تیم خنثی‌سازی بمب، آمبولانس و نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس به محل اعزام شدند.

در این بیانیه آمده است: یک مرد ۳۳ ساله بازداشت شده است و در حال حاضر پلیس مشغول بازجویی از این فرد در رابطه با این رویداد است.

در ادامه این بیانیه آمده است: یک منطقه پرواز ممنوع نیز ایجاد شده است.

هنوز جزئیات بیشتری در رابطه با ماهیت این رویداد منتشر نشده اما رسانه‌های نیوزیلند گزارش دادند که یک تهدید بمب‌گذاری احتمالی وجود دارد.

سخنگوی مرکز آمبولانس سنت‌جان گفت: یک آمبولانس به درخواست پلیس در حالت آماده‌باش است اما تاکنون هیچ مجروحی را درمان نکرده است.

در تاریخ ۱۵ مارس سال جاری میلادی یک فرد مسلح در جریان حمله به نمازگزاران روز جمعه در دو مسجد واقع در شهر کرایست‌چرچ جان ۵۰ تن را گرفت و تعداد دیگری را زخمی کرد.

مقامات نیوزیلند برنتون تارانت، یک تبعه استرالیایی ۲۸ ساله را به عنوان یک سفیدپوست برتری طلب مظنون به اتهام ۵۰ فقره قتل بازداشت کرده‌اند.

حملات ۱۵ مارس باعث شوک شدیدی در نیوزیلند شد و دولت این کشور را ترغیب کرد تا فوراً قوانین تسلیحاتی را سفت و سخت‌تر کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.