صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / محمود عباس: اسرائیل از تمامی توافقنامه‌ها خارج شده است
محمود عباس: اسرائیل از تمامی توافقنامه‌ها خارج شده است

محمود عباس: اسرائیل از تمامی توافقنامه‌ها خارج شده است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی تأکید کرد که درآمد کسر شده حاصل از مالیات‌ها توسط رژیم صهیونیستی را نخواهد پذیرفت.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر کسر درآمد حاصل از مالیات‌ها عنوان داشت: موضع ما ثابت است و کسر درآمد حاصل از مالیات‌ها به شهروندان فلسطینی به ویژه اموال شهیدان، مجروحان و اسیران توسط رژیم صهیونیستی را نخواهیم پذیرفت.

وی افزود: اسرائیل از زمان امضای توافق اسلو از تمامی توافقنامه‌ها خارج شده است. ما می‌خواهیم که در کنار آن به عنوان همسایه در صلح زندگی کنیم اما نه به هر قیمتی، چرا که ما خواسته‌هایی داریم که قانون بین‌المللی آن را تایید می‌کند.

محمود عباس در ادامه ابراز تأسف کرد که قانون بین‌المللی دیگر مورد توجه مجمع عمومی سازمان ملل و سازمان حقوق بشر نیست و موضع اروپایی نیز ۱۰۰ درصد منصفانه نیست.

وی درباره دیدار اخیر حسین الشیخ، وزیر امور مدنی فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با موشه کهلون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: الشیخ به دلیل بررسی اموال کسر شده با کهلون دیدار کرد. اسرائیلی‌ها با استفاده از هر ابزاری به دنبال قانونی کردن اموال کسر شده هستند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت که تصمیم گرفته است تا اوضاع میان فلسطین با آمریکا، اسرائیل و حماس را برای جهان شرح دهد.

عباس درباره طرح صلح آمریکا برای فلسطین و اسرائیل که موسوم به معامله قرن است، تصریح کرد: چیزهای زیادی درباره آن می‌شنویم و تعدادی از کشورها به ما می‌گویند که صبر کنید. ما ۷۰ سال صبر کردیم و می‌توانیم باز هم صبر کنیم اما صبر برای چه؟ برای تحقق چه هدفی صبر کنیم؟

وی ادامه داد: اظهارات فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره راه حل دو کشوری خوب بوده و ما از آن استقبال می‌کنیم، اما اروپا باید فراتر از راه حل دو کشوری تلاش کند.

این مقام فلسطینی در پایان گفت: شورای مرکزی نشستی را برگزار می‌کند و همین شورا به عنوان پارلمان به حساب می‌آید و اختیارات شورای ملی را دارد و همین شورا است که اقدامات مناسب را اتخاذ خواهد کرد و ما نیز تلاش می‌کنیم تا اقداماتمان بی‌فایده نباشد چراکه به خطر انداختن مردم آسان نیست و نخواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.