چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / شمار شاغلین اروپایی رکورد زد

شمار شاغلین اروپایی رکورد زد

مرکز آمار اتحادیه اروپا از رکوردشکنی جدید در شمار شاغلین اروپایی خبر داد.

اتحادیه اروپا

به گزارش کسب و کار نیوز، تا پایان سال ۲۰۱۸ شمار جمعیت شاغل ۲۰ تا ۶۴ ساله اروپایی به ۷۳.۲ درصد افزایش یافته است که یک درصد بیش‌تر از رقم ثبت شده در سال ۲۰۱۷ و رکوردی جدید در آمار اشتغال اتحادیه اروپا و منطقه یورو محسوب می‌شود.

اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۲۰، دستیابی به نرخ اشتغال ۷۵ درصد را هدف گذاری کرده است. نرخ مثبت اشتغال هم برای زنان و هم برای مردان محسوس بوده است: نرخ اشتغال زنان از سال ۲۰۱۰ بدین سو همواره افزایشی بوده است. اکنون به ۶۷.۴ درصد در سطح اتحادیه اروپا رسیده است.

به گفته مرکز آمار اتحادیه اروپا، هم اکنون ۱۳ کشور از کشورهای عضو به هدف سال ۲۰۲۰ رسیده‌اند به گونه‌ای که نرخ اشتغال در این کشورها از ۷۵ درصد گذشته است. سوئد با ثبت نرخ اشتغال فوق‌العاده ۸۲.۶ درصدی پیشتاز است و پس از این کشور، جمهوری چک و آلمان هر دو با ۷۹.۹ درصد، استونی با ۷۹.۵ درصد، هلند با ۷۹.۲ درصد، انگلیس با ۷۸.۷ درصد، دانمارک با ۷۸.۲ درصد و لیتوانی با ۷۷.۸ درصد قرار دارند.

لتونی، فنلاند، اتریش، پرتغال و اسلوونی نیز از دیگر کشورهایی هستند که تا پایان سال ۲۰۱۸ موفق شده‌اند به نرخ هدف گذاری شده اتحادیه برسند و نرخ جمعیت شاغل آنها از ۷۵ درصد بگذرد.

کمترین نرخ اشتغال نیز در این مدت متعلق به یونان با ۵۹.۵ درصد بوده است و پس از این کشور، ایتالیا با ۶۳ درصد، کرواسی با ۶۵.۲ درصد و اسپانیا با ۶۷ درصد قرار دارند.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمک به اشتغال زنان با صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری

به گزارش کسب و کار نیوز ، اشتغال و بیکاری از جمله موضوع های اساسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.