صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / ستاد واکنش سریع حریق در استان‌ها فعال می‌شود
ستاد واکنش سریع حریق در استان‌ها فعال می‌شود

ستاد واکنش سریع حریق در استان‌ها فعال می‌شود

با ابلاغ معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، ستاد واکنش سریع حریق عرصه‌های طبیعی در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها فعال می‌شود.

ظهرابی

به گزارش کسب و کار نیوز حمید ظهرابی گفت: ستاد واکنش سریع حریق در سال ۱۳۹۴ تشکیل شده است و هر سال با آغاز فصل گرما و افزایش حریق در عرصه‌های طبیعی، این ستاد در استان‌ها آماده و فعال می‌شود.

وی افزود: در سال جاری با توجه به بارندگی‌ها و تشکیل توده گیاهی مناسب در عرصه‌ها ریسک وقوع حریق بیشتر از سال‌های قبل خواهد بود اما با توجه به اینکه روند افزایش دما در بسیاری از مناطق کشور با تأخیر انجام می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم که فصل وقوع حریق‌ها دیرتر از سال‌های گذشته آغاز شود. با این حال تعداد و ابعاد حریق‌ها می‌تواند خطرناک‌تر باشند.

به گفته ظهرابی، نخستین ابلاغیه برای فعال‌سازی ستاد واکنش سریع در اسفندماه به استان‌ها ابلاغ شده و هم‌اکنون مسئولان استان‌ها در حال فعال‌سازی و آماده‌سازی این ستاد هستند.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: فعالیت‌های این ستاد شامل اقدامات پیشگیرانه‌ قبل از حریق، اقدامات هنگام وقوع حریق و اقدامات پس از اطفای حریق است که بر اساس چارتی که تعیین شده است، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مسئول ستاد و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان نیز مسئول اجرایی این ستاد است.

ظهرابی درباره امکانات و تجهیزات در اختیار این ستاد برای اطفای حریق نیز گفت: طی هماهنگی‌هایی که با وزارتخانه‌های کشور، دفاع و جهاد کشاورزی همچنین سازمان هواشناسی انجام شده است، ۱۶ پایگاه در سراسر کشور مجهز به بالگرد و تجهیزات زمینی اطفای حریق فعال است که در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: علاوه بر این طی تفاهمنامه با وزارت دفاع، تجهیز پنج فروند هواپیما به مخزن آب و تجهیزات اطفای حریق در دستورکار قرار گرفته است و در حال پیگیری برای تحقق آن هستیم.

وی افزود: علاوه بر پایگاه‌ها و تجهیزاتی نظیر بالگرد، تجهیزات انفرادی نیروهای اجرایی شامل کوله پشتی اطفای حریق طی تفاهمنامه‌ای با وزارت دفاع به تعداد کافی تأمین شده و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها، فصل حریق عرصه‌های طبیعی در استان‌های زاگرس‌نشین پیش از سایر نقاط کشور آغاز می‌شود، گفت: از تمامی هموطنان درخواست می‌کنیم هنگام حضور در عرصه‌های طبیعی نکات ایمنی جهت جلوگیری از حریق این عرصه‌ها را رعایت کنند و در صورت مشاهده حریق در عرصه‌های طبیعی، به‌سرعت به نزدیک‌ترین واحد محیطبانی یا شماره تلفنی که ستاد واکنش سریع استان مورد نظر اعلام کرده است، اطلاع دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.