چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / برآورد ۴۵۰میلیارد تومانی هزینه‌ بازسازی مدارس آسیب‌دیده در سیل/تامین بخشی از مبلغ از سوی خیرین
برآورد ۴۵۰میلیارد تومانی هزینه‌ بازسازی مدارس آسیب‌دیده در سیل/تامین بخشی از مبلغ از سوی خیرین

اولادقباد خبر داد

برآورد ۴۵۰میلیارد تومانی هزینه‌ بازسازی مدارس آسیب‌دیده در سیل/تامین بخشی از مبلغ از سوی خیرین

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از برآورد ۴۵۰ میلیارد تومانی هزینه بازسازی و نوسازی مدارس آسیب دیده در سیل اخیر خبر داد و گفت که خیرین مدرسه ساز ۲۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ را تأمین کردند.

مدرسه

فریده اولاد قباد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به برآورد وزیر آموزش و پرورش در مورد آسیب دیدن ۱۵۰۰ مدرسه در سیل اخیر نقاط مختلف کشور و تخریب کامل ۱۰۰ مدرسه دیگر، ۴۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مدارس برآورد هزینه شد که در نشست مجمع خیرین مدرسه ساز، خیرین حدود ۲۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ را تأمین کردند.

وی افزود: در این نشست که با هماهنگی معاونت توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد خیرین از ۳۰ تا ۷۰ میلیارد تومان به این منظور اختصاص دادند. معلم بازنشسته‌ای هم دو ماه حقوقش را برای بازسازی مدارس اهدا کرد و دانش آموزی هم یک میلیون تومان پس اندازش را به همین منظور اختصاص داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: آقای ابوترابی‌فرد امام جمعه تهران هم در این نشست گفتند که ۱۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از دفتر امام جمعه تأمین می شود و قرار شد ۱۰۰ میلیارد تومان باقی مانده را نیز خود وزارت آموزش و پرورش تأمین کند تا به مدارس آسیب دیده سیل در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان اختصاص یابد.

این عضو شورای عالی آموزش و پرورش همچنین گفت که در جلسه این شورا پیشنهاد داده تا هر چه سریع‌تر وزارت آموزش و پرورش مطالبات و معوقات فرهنگیان را با اولویت مناطق سیل زده پرداخت کند و طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) نیز در مناطق سیل زده اجرایی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.