صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / استقبال از سرمایه‌گذاری عراق برای ساخت موسسه علمی مشترک
استقبال از سرمایه‌گذاری عراق برای ساخت موسسه علمی مشترک

در دیدار با شخصیت‌های علمی عراق مطرح شد

استقبال از سرمایه‌گذاری عراق برای ساخت موسسه علمی مشترک

هیئتی چهل نفره متشکل از اساتید و شخصیت‌های علمی دانشگاه‌ها و مجامع علمی کشور عراق، جهت تبادل علمی با مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار و از بخش‌های مختلف پژوهشگاه ازجمله کتابخانه بازدید کردند.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حکیمیان، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با ابراز خرسندی از حضور اساتید و شخصیت‌های علمی دانشگاه‌ها و مجامع علمی کشور عراق در این پژوهشگاه گفت: مردم عراق همیشه نزد ما ایرانیان گرامی و مکرم بوده‌اند و ما امت واحد هستیم و هیچ‌گاه در دوران تاریخ باهم دشمن نبوده‌ایم و غیرازاین خواست دشمنان دو ملت است.

حکیمیان تأکید کرد: پژوهشگاه ما با کلام امام و در راستای انقلاب فرهنگی شروع به کارکرده و این مجاهدت‌ها به بار نشسته و ثمره آن چاپ بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در حوزه علوم انسانی است که هدف از تدوین آن‌ها رفع مشکلات جامعه است و ۲۰۰ عنوان از این آثار جهت ترجمه به زبان عربی مناسب و قابل‌استفاده برای دوستان ما در عراق و دیگر کشورهای اسلامی است.

وی افزود: این مرکز آمادگی تعامل و همکار علمی با مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور عراق را دارد و در همین راستا از سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های عراق برای ساخت یک مؤسسه علمی مشترک با پژوهشگاه استقبال می‌کنیم.

در ادامه آیت‌الله غروی، رئیس پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: همه ما یک امت واحد هستیم که ازلحاظ فرهنگی مشترکات بسیاری زیادی داریم. برای تحقق بخشیدن به تمدن اسلامی نیازمند بازسازی این مشترکات فرهنگی هستیم.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مجید کافی، معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز گفت: پژوهشگاه یک مرکز منحصربه‌فرد است که رسالت آن کاربردی کردن علوم انسانی در جامعه اسلام با اداره رویکرد دینی، متناسب با نیازهای جامعه است و آثار منتشره نیز متأثر از این دیدگاه است و در حال حاضر با برخی از مراکز پژوهشی عراق ازجمله دانشگاه نجف اشرف تفاهم‌نامه همکاری داریم که در حال اجراست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.