صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پامپئو پیش بینی کرد روسیه برای دهه‌های آتی نیز تهدید انتخاباتی خواهد بود

پامپئو پیش بینی کرد روسیه برای دهه‌های آتی نیز تهدید انتخاباتی خواهد بود

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد پیش‌بینی می‌کند روسیه تلاش خواهد کرد تا در سال‌های پیش رو نیز در انتخابات آمریکا مداخله کند و مسکو را به عنوان تهدیدی دیرینه برای انتخابات آمریکا نه تنها در سال 2016 میلادی توصیف کرد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز ‌و ‌به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت‌، بدون شک روس‌ها به تهدید کردن انتخابات آمریکا ادامه‌ خواهند داد، اما وی این تصور را که این تهدید به نوعی جدید بوده است و یا به دنبال تلاش‌های مسکو برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا شدت گرفته است، رد کرد.

وی در این باره، گفت‌: روس‌ها در سال ۱۹۷۴ تهدیدی برای انتخابات ما بودند و در دهه ۱۹۸۰ نیز در انتخابات ما مداخله کردند. کتاب‌ها تهدید روسیه طی یک مدت مدید را ثبت کرده‌اند.

پامپئو افزود: ما باید انتظار این را داشته باشیم که روس‌ها در سال ۲۰۵۰ میلادی نیز همچنان تهدیدی برای انتخابات ما باشند و تلاش کنند تا در انتخابات آتی کشور ما نیز مداخله کنند.

رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا در گزارش مفصل خود، اعلام کرد که مسکو از هک کردن ایمیل‌های دموکرات‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی به نفع دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا استفاده کرده است. با این حال مولر در نهایت در تحقیقات خود به این نتیجه‌ رسید که هیچ توطئه‌ای میان کمپین ترامپ و مسکو وجود نداشته است.

پامپئو همچنین از اظهار نظر در خصوص بیانیه رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ که گفته بود هیچ اشکالی ندارد در جریان کمپین انتخابات از خارجی‌ها اطلاعات گرفته شود، امتناع کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اجازه دهید شخص جولیانی در این باره توضیح دهد و همگان باید از منبع اطلاعاتی که دریافت می‌کنند، آگاه باشند.

پامپئو یادآور شد: همه ما باید از منابع اطلاعاتی که دریافت می‌کنیم آگاه باشیم. ما باید هنگامی که پرونده‌هایی را دریافت می‌کنیم مطمئن شویم که اطلاعات آنها معتبر و درست است و بعد از به دست آوردن اطمینان آنها را گزارش دهیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود این تهدید انتخاباتی را بسیار وسیع‌تر از روسیه دانست و در این باره تاکید کرد که چین، ایران و عامل‌های غیر دولتی که توانایی‌های سایبری دارند نیز می‌توانند نه تنها در انتخابات آمریکا، بلکه در عملکرد تاسیسات زیر بنایی این کشور از جمله سیستم مالی و مخابرات اخلال ایجاد کنند.

پامپئو اظهار کرد: دولت باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از مداخل روسیه انجام می‌داد و دولت ترامپ اقداماتی را انجام داده است تا مطمئن شود که این اتفاق دیگر رخ نخواهد داد. ما در حال حاضر این ماموریت را داریم که مطمئن شویم دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.