صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / تعلیق شفر یا تهدید استقلال!
تعلیق شفر یا تهدید استقلال!

نقدی بر سیاست "فتحی" در حل مشکلات این‌روزهای آبی‌ها

تعلیق شفر یا تهدید استقلال!

مسئولان باشگاه استقلال در حالی که می‌توانستند با مدیریت بهتری به موضوع شفر ورود کنند اما به نظر می‌رسد برخوردهایی که در روزهای اخیر با این مربی آلمانی صورت گرفته، راه سختی برای توافق پیش روی استقلالی‌ها گذاشته است.

وینفرد شفر

به گزارش کسب و کار نیوز، هنوز صحنه‌ای که شفر بر روی دستان بازیکنان و کادرفنی استقلال قرار داشت و پیروزی ارزشمندشان مقابل سپاهان را جشن می‌گرفتند در ذهن اهالی فوتبال باقی است اما پس از کمتر از سه هفته، داستان شفر و استقلال به شکلی تغییر کرد که این مربی آلمانی از بین شادی بازیکنان، کادرفنی و هواداران استقلال به خارج از این تیم رانده شد و قراردادش به حالت تعلیق درآمد.

ماجرای شفر و استقلال با این که به نظر می‌رسد به پایان رسیده اما واقعیت این است که می‌تواند تازه به روزهای سیاهش نزدیک شده باشد. جلوگیری از حضور سرمربی آلمانی در محل تمرین استقلال نقطه شروعی است در ورود به این دالان تاریک و پرپیچ و خم.

با این حال امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال می‌گوید که تبعات این رفتار را به جان می‌خرد. او معتقد است که این شیوه مدیریت موضوع شفر کمترین هزینه را برای استقلال به همراه دارد اما این اظهارات نمی‌تواند اطمینان‌بخش هواداران آبی پایتخت باشد، زیرا آن‌ها سرنوشت رقیب‌شان در ماجرایی مشابه را دیده‌اند و تجربه مدیران فوتبالی‌شان در قطع همکاری با مربیان و بازیکنان خارجی را نیز به یاد دارند.

روی دیگر سکه آنجایی است که در این ماجرا، واقعاً تمام تقصیرها هم به گردن وینفرد شفر نیست. چرا که همگان نیک می‌دانند زیرساخت‌های لازم برای موفقیت استقلال هیچگاه فراهم نبوده و نیست. چرا مدیران استقلال به کلی خودشان را در مشکلاتی که این تیم در فصل ۹۸-۹۷ داشته به فراموشی زده‌اند، مشکلاتی مانند زمین تمرین و عدم پرداخت مطالبات بازیکنان.

برای نمونه در مورد زمین تمرین، استقلال یکی از بلاتکلیف‌ترین تیم‌های لیگ در داشتن زمین تمرین در فصل جاری بوده است، به طوری که در این فصل محل تمرین استقلالی‌ها چند روز یک بار تغییر کرده و در مواردی بدتر به خاطر مطالبات باشگاه استقلال از حضور بازیکنان این تیم در محل تمرین جلوگیری شده است.

شاید مدیران استقلال نمی‌دانند که وارد چه ماجرایی شده‌اند و چه تهدیدی را متوجه باشگاه کرده‌اند. اگر شفر سر بر ناسازگاری بگذارد، در این اوضاع بد اقتصادی، بدهی یک میلیون و دویست هزار دلاری به همراه باقی‌مانده حقوق ۸۵۰ هزار دلاری این فصل شفر را باشگاه استقلال چگونه می‌خواهد پرداخت کند؟ با تنشی که تاکنون شفر با مسئولان باشگاه استقلال داشته او احتمالاً تخفیفی هم به استقلال نخواهد داد. حالا به این هزینه‌ها، حقوق مربیان جدید استقلال را هم اضافه کنید.

با این اوصاف شاید بهتر بود که مدیران استقلال با مدیریت بهتری به مشکلات تیم‌شان رسیدگی می‌کردند. مطمئناً حضور یا عدم حضور شفر در پنج بازی پایانی این فصل، نمی‌توانست تغییر زیادی در عملکرد استقلال ایجاد کند، در نتیجه اگر تا پایان فصل به این مربی آلمانی به کارش ادامه می‌دادند و پس از آن با مذاکره قطع همکاری صورت می‌گرفت، شاید تمام قضایا در آرامش اتفاق می‌افتاد و استقلال هم شاهد چنین حواشی نبود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.