صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تعداد دروغ‌های ترامپ به ۱۰ هزار رسید
تعداد دروغ‌های ترامپ به ۱۰ هزار رسید

با گذشت ۸۲۰ روز از ریاست‌جمهوری؛

تعداد دروغ‌های ترامپ به ۱۰ هزار رسید

رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان آغاز به کارش بیش از ۱۰ هزار ادعای غلط یا گمراه‌کننده بیان کرده اما دروغ شماره ۱۰ هزار او یک دروغ‌ شاخ‌دار است؛ اینکه دولت‌های جورج بوش و باراک اوباما و دیگران سیاست جدایی خانواده‌های مهاجر را اجرا می‌کردند.

ترامپ

به گزارش کسب و کار نیوز، بررسی روزنامه واشنگتن پست نشان می‌دهد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با گذشت ۶۰۱ روز از آغاز کارش به رکورد بیان ۵۰۰۰ ادعای نادرست یا گمراه‌کننده رسید که به طور میانگین هشت ادعا در روز می‌شد. اما ۲۶ آوریل، درست ۲۲۶ روز پس از آن، ترامپ از مرز ۱۰ هزار عبور کرد که به طور میانگین حدود ۲۳ ادعا در روز در این دوره هفت ماهه می‌شود؛ این ادعاها در بسیاری از گردهمایی‌های او پیش از انتخابات میان‌دوره، در دوره تعطیلی موقت دولت و حین انتشار گزارش رابرت مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا مطرح شد.

زمانی که در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری ترامپ روزنامه واشنگتن پست راستی‌آزمایی یا اعتبارسنجی سخنان او را آغاز کرد، رسیدن به چنین دستاوردی را پیش‌بینی نمی‌کرد. ترامپ در ۱۰۰ روز اول به طور متوسط کمتر از پنج ادعا در روز ایراد می‌کرد در یک بازه چهار ساله ریاست جمهوری حدود ۷۰۰۰ مورد می‌شد. اما سونامی ادعاهای عاری از حقیقت ترامپ این حباب را بزرگ و بزرگتر کرد. تا ۲۷ آوریل که شامل گردهمایی دونالد ترامپ در شهر گرین بی ایالت ویسکانسین می‌شود، مجموع داده‌های واشنگتن پست ۱۰ هزار و ۱۱۱ ادعا در ۸۲۸ روز را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در روزهای اخیر نشان داد که چرا به سرعت به تعداد ادعاهای او افزوده شد. او ۲۵ آوریل مصاحبه تلفنی ۴۵ دقیقه‌ای با شون هنیتی در فاکس نیوز داشت و ۴۵ ادعا مطرح کرد. در نشست ۲۶ آوریل او با خبرنگاران هشت ادعا مطرح شد. سخنرانی او در انجمن سلاح آمریکا ۲۴ ادعا داشت. مصاحبه رادیویی ۱۹ دقیقه‌ای با مارک لوین ۱۷ ادعا هم داشت. در نهایت به راهپیمایی انتخابات ۲۷ آوریل با ۶۱ ادعا می‌رسیم.

توییت‌بازی رئیس‌جمهوری آمریکا هم به تعداد ادعاهای این مجموعه می‌افزاید. ترامپ از ۲۵ تا ۲۷ آوریل یعنی سه روز تا ۱۷۱ ادعای نادرست یا گمراه‌کننده بیان کرد. این بیش از ادعاهایی است که او در پنج ماه نخست ریاست جمهوری گفته بود. حدود یک پنجم ادعاهای ترامپ درباره مسائل مهاجرتی است و این مورد از زمان تعطیلی نسبی دولت که بر سر تامین مالی ساخت دیوار مرزی بود، بیشتر شده است. در حقیقت پر تکرارترین ادعای او به تعداد ۱۶۰ مرتبه این است که دیوار مرزی با مکزیک ساخته شده است.

راستی‌آزمایی واشنگتن پست نشان می‌دهد که حدود ۳۰۰ مورد از سخنان ترامپ در واقع تکرار همان ادعاهای قبلی به دست‌کم سه گونه متفاوت است. کارزارهای انتخاباتی ترامپ همچنان منبع غنی‌ای از اظهارات نادرست و غلط است و حدود ۲۲ درصد مجموع را تشکیل می‌دهد. راهپیمایی ۲۷ آوریل در شهر گرین بی اندکی متفاوت بود و ادعاها شماری از موضوعات را پوشش می‌داد. شاخص‌ترین ادعای او درباره سیاست جدایی کودکان مهاجر از والدینشان بوده که دولت او وضع کرد و پس از جنجال‌های به وجود آمده و بدون آنکه برنامه جایگزینی وجود داشته باشد، آن را رها کرد.

ترامپ اما یکشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز آن را به گردن دولت‌های قبل انداخت که این نادرست است. در واقع سیاست “تحمل صفر” با تایید کاخ سفید ساخته و پرداخته دست جف سشنز، دادستان کل وقت آمریکا بود. براساس آن پناهجویان بالغ بدون اوراق هویتی فورا در مرز بازداشت و زندانی می‌شدند و این به معنای جدایی کودکان مهاجر و انتقال آنها به مکان‌های تحت کنترل “وزارت بهداشت و خدمات فردی” بود.  

انتهای پیام  

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.