صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه به روز رسانی می‌شود

معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه به روز رسانی می‌شود

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع انسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از اجرای طرح ‌بروز رسانی تجهیزات آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مراکز آموزشی تحت پوشش آن دانشگاه خبر داد و گفت این طرح با افق 5 ساله اجرا می‌شود.

دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر غلامرضا زمانی امروز در حاشیه بازدید از آموزشکده‌های شهید باهنر، شهید رجایی و دانشکده فنی دختران شیراز در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته بخش قابل توجهی از اعتبار برای خرید تجهیزات در دانشکده و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور اختصاص یافت و این مهم نیز همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح سهم استان‌ها از بودجه تجهیزات مشخص می‌شود و در پی آن استان‌ها اعلام نیاز می‌کنند و بروز رسانی تجهیزات انجام می‌شود.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع انسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: این موضوع یک تکلیف قانونی است و در ماده ۶۵ برنامه ششم توسعه نیز تکلیف شده که باید دست به دست هم دهیم و در این راه نیز مسئولان ارشد استانی و نمایندگان مجلس همراهی کنند تا به نتیجه برسد.

زمانی تاکید کرد: بر این باوریم علاوه بر بروز رسانی تجهیزات باید بروز رسانی تفکرات نیز آن هم بر مبنای دانشگاهی فرهنگ‌سازی و نهادینه شده و در این راستا دوره‌های بازآموزی به صورت متوالی برگزار و آموزش‌ها نیز به روز شوند.

وی افزود: باید طوری برنامه‌ریزی شود که تفکرات اداری، آموزشی و دانشگاهی به همراه ایجاد حداقل تغییرهای آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای را شاهد باشیم و نشان دهیم که دانشگاه پویایی خود را داشته و در جامعه تأثیر مثبت دارد.

معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه بر اساس تکلیف قانونی تا پایان برنامه ششم توسعه این دانشگاه باید ۳۰ درصد دانشگاه‌های کشور را به سمت مهارتی و اشتغال بکشاند، گفت: این دانشگاه دانشگاهی نوپا است و بسیاری از بخش‌های مرتبط با دانشگاه، این دانشگاه را نمی‌شناسند و هنوز با مراکز فنی و حرفه‌ای اشتباه می‌گیرند که در این زمینه نیز باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم انجام گیرد.

زمانی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر یک روزه خود به همراه دکتر فتاحی مدیر کل پشتیبانی و امور عمومی و دکتر سیروس ضرغامی مدیر کل دفتر حقوقی قراردادها و پاسخگویی به شکایات دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به شیراز اشاره و تصریح کرد: در این سفر از دانشکده شهید باهنر و طرح‌های در دست اجرای آن، دانشکده شهید رجایی، ساختمان جدید در دست ساخت آموزشکده فنی دختران و آموزشکده فعلی آن بازدید و برای رفع مشکلات آن برنامه‌ریزی شد.

وی بیان کرد: دانشکده‌های رجایی و دختران با پراکندگی خوابگاه و مرکز تحصیل دانشجویان روبرو هستند که باید تلاش کنیم هرچه سریع‌تر این پراکندگی را کاهش دهیم.

زمانی افزود: پروژه در دست ساخت دانشکده فنی دختران شیراز نیز باید تعیین تکلیف شود و در این زمینه نیز تسریع در اجرای آن با تخصیص اعتبارات عمرانی دنبال می‌شود.

وی گفت: در مورد دانشکده شهید رجایی و کارگاه‌های آن باید اذعان کرد، کارگاه‌ها وضعیت مناسبی ندارند و به عنوان عضوی از فنی و حرفه‌ای از این موضوع راضی نیستم که امیدواریم با برنامه‌ریزی در مرکز این مشکل نیز برطرف شود.

زمانی خاطرنشان کرد: در این سفر همچنین مدرسان و مسئولان دغدغه‌هایی در ارائه دروس فنی مطرح کردند که این نیز منتقل می‌شود و امیدواریم این سفر تأثیرگذار بوده و بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات را برطرف کنیم.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع انسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور خواستار همکاری مدیران و مسئولان استان فارس و شهر شیراز برای رفع مشکلات این دانشگاه نوپا شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.