صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / بهره‌مندی ۶۹ هزار نفر از خدمات روانشناسی در سیل اخیر
بهره‌مندی ۶۹ هزار نفر از خدمات روانشناسی در سیل اخیر

بهره‌مندی ۶۹ هزار نفر از خدمات روانشناسی در سیل اخیر

معاون مشاوره و امور روانشناختی معاونت توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با تاکید بر ضرورت ورود روانشناسان به عرصه‌های برنامه ریزی و سیاستگذاری در حوزه آسیب‌های اجتماعی کشور گفت: ورود به این عرصه یکی از تحولات در حوزه شغلی روانشناسان در آینده خواهد بود.

image.png

‌به گزارش کسب و کار نیوز، بهزاد وحیدنیا در مراسم گرامیداشت روز ملی مشاور و روانشناسی در تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: تقویت نگاه اجتماعی در کشور و توجه به مخاطرات روانی و اثر سو حوادث انسان‌ساز و طبیعی نیاز به توجه بیشتری از نظر روانی دارند و فضا را برای توسعه خدمات فراهم می‌کنند. باید توجه داشت که امروز فضا برای حضور روانشناسان در رشته‌های مختلف است.

وی در ادامه با تاکید بر نقش روانشناسان و حضور آن‌ها در مواقع بحرانی، افزود: امسال بحث بحران و مشارکت روانشناسان در بحران‌ها به عنوان پیام روز ملی روانشناس تعیین شده است، از این رو نگرانی، اضطراب و استرس باید مورد مداخله قرار گیرد که این مهم در دستور کار سازمان بهزیستی نیز قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به سند کنترل، کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در تدوین این سند، نقش روانشناسان و خدمات آن‌ها مورد توجه واقع شده و روانشناسی از حیطه فردی به حیطه اجتماعی توسعه یافته و از نگاه بالینی خارج شده است، نگاه اجتماعی در این خصوص می‌تواند محور عمل قرار گیرد.

وحیدنیا در ادامه بر توجه به عدالت در توزیع خدمات روانشناختی و عدالت در دسترسی به خدمات تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه‌ها که نقشی در سلامت اجتماعی دارند، باید در این زمینه همکاری کنند.

وی از تلاش برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره روانشناسی خبر داد و اظهار کرد: در این خصوص با سازمان ورزش و جوانان تعامل داشته‌ایم و بسته‌های خدمت آموزشی و مشاوره‌ای برای شرکت‌های بیمه ارسال شده است و پس از تأیید آن را وارد سیستم می‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه در حادثه سیل اخیر ۶۹ هزار نفر، از خدمات تیم‌های روانشناسی و مشاوره سازمان بهزیستی کشور (محب) بهره گرفتند، خاطرنشان کرد: ۲۶۵ تیم متخصص و آموزش دیده و شبکه اجتماعی در حادثه سیل اخیر برای کمک به سیل‌زدگان شکل گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.