صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / امیدی به کمک‌های بین‌المللی برای مبارزه با مواد مخدر نداریم
امیدی به کمک‌های بین‌المللی برای مبارزه با مواد مخدر نداریم

امیدی به کمک‌های بین‌المللی برای مبارزه با مواد مخدر نداریم

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد که برای مبارزه با مواد مخدر امیدی به کمک‌های بین‌المللی و کشورهای خارجی نداشته و با توان و تجهیزات خودمان اقدامات را انجام می‌دهیم.

سردار اشتری فرمانده ناجا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری  در حاشیه “همایش دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ” در استان‌های سراسر کشور  که صبح امروز (سه‌شنبه) در مجموعه “تلاش” برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه امروز هماهنگی خوبی میان ناجا و ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و با حضور سردار مومنی و اقدامات انجام شده از سوی ایشان، این هماهنگی ها نیز بیشتر شده است.

وی با بیان این که  نیروی انتظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه مبارزه با مواد مخدر با عزمی راسخ و انقلابی حضور داشته است، در این باره توضیح داد: معتقد هستیم که بهره مندی از تجهیزات روز و  انسداد و کنترل مرزها می‌تواند در مبارزه با مواد مخدر موثر باشد، ضمن این که برخورد با باندها و سر شبکه‌ها نیز جزو اولویت‌های اصلی ما است، با معتادان متجاهر و خرده فروشان نیز به طور قاطع برخورد خواهیم کرد.

اشتری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که کمک‌های بین‌المللی برای مبارزه با مواد مخدر چطور به ایران می‌رسد؟ در این رابطه خاطر نشان کرد: ما نظرات و نیازمندی های خود را به سازمان‌های بین‌المللی داده‌ایم اما هیچ امیدی به کمکشان نداریم و با تمام توان و قدرت خودمان با مواد مخدر مبارزه می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی به حضور کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان در همسایگی ایران نیز اشاره کرد و در این باره، بیان‌ کرد: تولید مواد مخدر در افغانستان با حضور کشورهای آمریکایی چند برابر شده است با این حال اراده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر بسیار بالا است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تاکیدات مقام معظم رهبری برای مبارزه با مواد مخدر و پدیده اعتیاد اشاره کرد و در ادامه خاطر نشان کرد: هر چند ماه یک بار جلسات آسیب‌های اجتماعی با حضور دستگاه‌های مختلف با مقام معظم رهبری برگزار می‌شود که مساله برخورد با پدیده “اعتیاد ” و “مبارزه با مواد مخدر ” یکی از پنج اولویت اصلی ایشان است و ناجا نیز در این زمینه  برنامه‌ریزی خوبی دارد.

اشتری درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز گفت: محل نگه داری و ظرفیت کم است و باید افزایش یابد که ما امیدواریم همه دستگاه‌ها در این زمینه  وارد عمل شده و به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.