صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش دریایی ضروری است
استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش دریایی ضروری است

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران:

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش دریایی ضروری است

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کشور در بخش دریایی با همیاری همه ارگان‌های دریایی تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, حمید بورد امروز (سه‌شنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) در نشست شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی کشور گفت: ایران با دارا بودن بیش از ۴ هزار کیلومتر خط ساحلی، ظرفیت‌های فراوانی برای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و تمرکززدایی از کلانشهرها دارد که متاسفانه این ظرفیت‌ها تا حدودی مغفول مانده است.
وی به ارائه آماری از عملکرد شرکت نفت فلات قاره ایران پرداخت و گفت: این شرکت سال گذشته بهترین شاخص‌ها را داشته، به‌طوری که بیش از صددرصد برنامه تولید آن محقق شده که این موضوع نشان‌دهنده توانمندی صنعت نفت دریایی کشور است.
بورد با بیان اینکه این شرکت دارای بیشترین تعداد شناور در خلیج‌فارس است، گفت: گستردگی فعالیت‌های شرکت نفت فلات قاره ایران در گستره خلیج فارس، هماهنگی و همیاری بین همه ارگان‌های دریایی را برای کمک به رونق اقتصاد کشور ضروری می‌کند.
تفاهم‌نامه‌ طرح تحول صنایع دریایی عملیاتی می‌شود
محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه حمایت همه‌جانبه از توسعه صنایع دریایی یکی از راهبردهای این سازمان است، گفت: سال گذشته شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای به منظور طرح تحول صنایع دریایی بودیم که در سال ۹۸ عملیاتی خواهد شد.
وی گفت: سال گذشته جامعه دریایی و بندری کشور با تروریسم اقتصادی مواجه شد که توانست رسالت خود را انجام دهد و در همه بخش‌های بندری و دریایی با تلاش هرچه بیشتر به بهترین شکل ممکن خدمات متنوع دریایی مورد نیاز کشور را ارائه کند.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۹۷ توانستیم نیازهای راهبردی کشور را در حوزه بندری و دریایی تامین کنیم و اجازه ندهیم تهدیدها به انسداد در روند فعالیت‌های دریایی و بندری کشور منجر شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه حجم حمل‌ونقل دریایی کشور در سال گذشته معادل ۲۶۵ میلیون تن بود، گفت: این موضوع به خوبی نشانگر ظرفیت‌های بالای کشور در حوزه بندری و دریایی است و این پیام را منتقل می‌کند که می‌توانیم در بخش دریایی نیازهای تجاری کشور را تامین کنیم.
راستاد همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته به خوبی امنیت دریایی و دریانوردی تامین شد، اظهار کرد: امیدواریم امسال نیز بتوانیم به‌خوبی بخش دریایی کشور را پشتیبانی کنیم.
وی همچنین با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی کشور وظایف خود را انجام می‌دهد، گفت: اگر هر یک از اجزای ارگان‌های دریایی کشور دچار مشکل شوند سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند شرایط تسهیل امور را فراهم و با ابزار و قوانین مربوطه نقش‌آفرینی کند.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.