صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ارتش سوریه در تدارک آغاز عملیات نظامی در منطقه عاری از سلاح حومه حماه
ارتش سوریه در تدارک آغاز عملیات نظامی در منطقه عاری از سلاح حومه حماه

ارتش سوریه در تدارک آغاز عملیات نظامی در منطقه عاری از سلاح حومه حماه

ارتش سوریه تجهیزات گسترده‌ای را برای آغاز عملیات نظامی علیه گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه عاری از سلاح حومه حماة به جبهه‌های درگیری در این منطقه فرستاده است.

تجهیزات ارتش سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، یک منبع نظامی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار کرد: این تجهیزات نظامی در راستای آغاز عملیاتی نظامی با هدف پاکسازی این منطقه از گروه‌های تروریستی مسلح و توسعه دایره امنیتی در اطراف روستاها و شهرک‌های واقع در اطراف این منطقه منتقل شدند.

این منبع با تاکید بر لزوم پاکسازی این منطقه از تروریست‌ها، گفت: این عملیات نمی‌تواند به تاخیر بیفتد.

این تحولات در پی تنش مستمر و اقدامات تحریک‌آمیز گروه‌های مخالف علیه پایگاه‌های ارتش سوریه و شهرک‌ها و محله‌های مسکونی این منطقه انجام شدند.

پیش از این نیز ارتش سوریه در راستای آغاز عملیاتی نظامی، چندین یگان نظامی را به جبهه‌های درگیری در حومه شمالی حماه و حومه لاذقیه و اطراف ادلب فرستاده بود.

با وجود اینکه روسیه و ترکیه از سپتامبر گذشته به توافقنامه سوچی دست یافته‌اند، این منطقه همواره شاهد حملات متعدد و هوایی دو طرف بوده است.

هیئت تحریر الشام (النصره سابق) کنترل بیشتر شهرها و مناطق استان ادلب را در دست دارد، برخی مناطق در حومه شمالی حماه در کنترل گروه‌های مخالف هم‌پیمان با هیئت تحریرالشام و داعش و دیگر گروه‌هاست.

همچنین ارتش این کشور حمله  گروه “انصارالتوحید” در حومه شمال غربی حماه را دفع کرد و بیش از ۲۰ داعشی را از پای درآورد. در این عملیات دو نظامی سوری نیز کشته شدند.

گروه “انصارالتوحید” که به محور قلعه المضیق یورش برده بود، مجبور به عقب‌نشینی شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.